Fandom

Astronomican

Elucidax Strażnik

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

W kluczowym momencie Krucjaty na Altid, Mroczne Anioły przypuściły szturm na Altid 156, planetę zamieszkaną przez kolonistów – pielgrzymów, którzy dawno temu odrzucili rządy Terry i ogłosili niepodległość. Rada zarządzająca krucjatą chciała wysłać przeciwko krnąbrnym kolonistom pojedynczy regiment Gwardii Imperialnej. Mroczne Anioły, działając w oparciu o informacje, których nie ujawniły radzie, zażądały, aby to właśnie one przeprowadziły szturm. W tej sytuacji radzie nie pozostało nic innego, jak tylko wydać zgodę. W 229.M38 kontyngent Mrocznych Aniołów, który ruszył na krucjatę składał się z trzech Szwadronów Kruczego Skrzydła, pięciu Drużyn Terminatorów Skrzydła Śmierci, pięciu Drużyn Taktycznych z 5 Kompanii oraz pojazdów wsparcia.

Przebieg

Jako pierwsze z zadaniem przeczesania trujących gajów grzybnych w strefie równikowej, zrzucone zostały szwadrony Kruczego Skrzydła. W ciągu sześciu godzin odnaleziono główną bazę kolonistów i – zgodnie z doskonale przećwiczoną i skuteczną taktyką Zakonu – rozpoczęto drugi etap szturmu. Gdy Krucze Skrzydło związało przeciwnika ogniem, 5 Kompania wprowadziła do walki promy szturmowe „Thunderhawk”. Baza wroga została otoczona szczelnym kordonem, przez który nikt nie mógł uciec. Chwilę później przypuszczono atak na zewnętrzną linię obrony. Następnie na pozycje oznakowane przez Krucze Skrzydło teleportowano Terminatorów Skrzydła Śmierci, wprost do kwatery głównej kolonistów, gdzie rozpoczęła się rzeź obrońców. Kiedy bitwa weszła w decydującą fazę, Skrzydło Śmierci znalazło wroga, z którym tak naprawdę przybyło się zmierzyć. Nie chodziło o separatystycznych kolonistów, ale o ich przywódcę – Elucidaxa Strażnika, heretyka, o którym wiadomo było, że wywołał w całym sektorze dziesiątki buntów. Mroczne Anioły znały go jednak pod starszym imieniem: Zeriah. Zeriach, dawny kapitan 14 Kompanii Szturmowej Legionu Mrocznych Aniołów, był przeciwnikiem budzącym grozę. Własnoręcznie zabił kilkunastu Mrocznych Aniołów, zanim postrzał z działka szturmowego wyrwał mu niemal pół klatki piersiowej. Dopiero poważnie ranny, Zeriach został pojmany przez Krucze Skrzydło i przetransportowany na Skałę. Podobno Kapelan Śledczy Asmodai zdołał wydobyć z Upadłego Mrocznego Anioła wyznanie, które doprowadziło do pojmania całej jego grupy. Pomimo tego Zeriah nie przyznał się do grzechu, jakim było opowiedzenie się w trakcie buntu po stronie Luthera i po dziś dzień poddawany jest niewyobrażalnym torturom.

Źródła

Kodeks: Mroczne Anioły (4 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki