FANDOM

Face of death by beckjann-d3fd8ww.jpg
El'uriaq (zwany również tyranem Shaa-Doom) - prawdopodobnie drugi najpotężniejszy (po Asdrubaelu) Archont w historii.

Opis

Około M.38 El'uriaq przeciągnął na swoją stronę wiele Kabał, wylądował z nimi na księżycu Commorragh, Shaa-Doomie i ogłosił się Najwyższym Archontem Mrocznego Miasta. Tytuł ten należał do Asdrubaela Vecta, więc deklaracja El'uriaqa wprawiła go w furię i postanowił zabić zdrajcę. Miał jednak problem. Wiele Kabał opowiedziało się za El'uriaqiem a większość z tych które popierały Asdrubaela Vecta przebywały obecnie poza Mrocznym Miastem więc siły obydwu były wyrównane. El'uriaq pewien że nic mu nie grozi (atak na księżyc byłby szaleństwem) opracowywał plan przejęcia Commorragh. Asdrubael natomiast wymyślił dosyć ciekawy sposób na pozbycie się zdrajców nie narażając swoich sił na straty. Przechwycił imperialny statek bojowy gdy ten przebywał w nadprzestrzeni i cisnął nim prosto w księżyc. Ogromne połacie terenu zostały zniszczone w wyniku wybuchu generatorów Warp ale najlepsze (o ile można to tak nazwać) miało dopiero nadejść. Wybuch generatorów zniszczył barierę która chroniła Shaa-Doom przed demonami. Gdy te zorientowały się, że księżyca nie chroni już żadna bariera dosłownie zalały go masą. El'uriaq zginął w walce z Krwiopijcą a Asdrubael Vect kazał odizolować księżyc od Commorragh.

Powrót

Trzy tysiące lat później El'uriaq został wskrzeszony przez Archonta Kabały Białych Płomieni, Nyos Yllithan. Poprosił go o pomoc w obaleniu Asdrubaela Vecta. El'uriaq zgodził się, jednak tym razem przybrał inną strategię. Pokazał się mieszkańcom miasta i powiedział kim jest. Mieszkańcy spostrzegli, że jeden z największych wrogów Asdrubaela Vecta żyje, wiele Kabał zmęczonych jego despotyczną władzą widziało w El'uriaqu przyszłego przywódcę Mrocznego Miasta. El'uriaq chodził po biedniejszych dzielnicach Commorragh wygłaszając charyzmatyczne mowy. Opowiadał mieszkańcom, że to Asdrubael Vect jest przyczyną ich wszystkich nieszczęść, i że powinien zapłacić za swoje przewinienia. El'uriaq poprowadził niezadowolonych z władzy Vecta pod siedzibę Kabały Czarnego Serca. Warto odnotować, że po raz pierwszy w historii zdrajcy mieli nie tylko poparcie wielu Kabał ale i wielu mieszkańców miasta. Kto wie jakby się to skończyło gdyby nie Haemonculus Kabały Białych Płomieni, Bellathonis. Bellathonis od początku sądził, że z El'uriaquem jest coś nie tak. Po wielu dniach starannych obserwacji i nieznanych dokładnie praktyk odkrył prawdę. El'uriaq był opętany przez Większego Demona Tzeentcha. Celem większego demona nie było tylko obalenie i upokorzenie tego, którego niektórzy określają mianem ,,rywala Tzeentcha",ale również zniszczyć barierę która chroniła Commorragh przed demonami chaosu podobnie jak na Shaa-Doom. Gdy prawda wyszła na jaw grono popierające El'uriaqa się zmniejszyło. To był moment, w którym Asdrubael Vect kazał swoim wojownikom atakować. Pomimo ran i udaremnieniu planu, większemu demonowi udało się uciec. Nadal zamieszkuje w ciele El'uriaqa i czeka na moment, aby uderzyć.

Źródła

Path of the Renegate

Więcej z Fandomu

Losowa wiki