FANDOM

Działo ogniowe wzór Acheron (ang. Acheron pattern flame cannon) - ogromny miotacz ognia, używany tylko przez Imperialnych Rycerzy z grupy pancerzy Cerastus, a konkretnie Acherona. Mimo że montowana na Rycerzu, jest to broń o sile broni Tytanów.

Budowa

Działo ogniowe jest montowane w lewym przedramieniu i manipulowane serwomotorami.

Broń zbudowana jest z ogromnych, podwójnych miotaczy ognia. Posiada specjalną osłonę, chroniącą przed uszkodzeniem serwomotorów. Zbiorniki z zasilającym je promethium znajdują się z tyłu mechanicznych pleców Acherona, zaś substancja płynie podwójnymi, złączonymi i wzmocnionymi rurami aż do samej broni.

Przeznaczenie

Knight Acheron flame cannon

Działo ogniowe wzór Acheron

Ta przerażająca broń używana jest do spopielania zarówno piechoty jak i lekkich oraz średnich pojazdów na sporym obszarze. Choć zasięg nie jest jego największą zaletą, to należy pamiętać iż jest to miotacz w skali tytanicznej - a więc jedynie relatywnie jest on wadą.

Dodatkowo doskonale oczyszcza wszelkie bunkry, fortyfikacje czy umocnienia z ich lokatorów, nie szczędząc nikogo i obracając w popiół absolutnie wszystko, co było w środku.

Główną zaletą i priorytetem dla którego stosuje się tę broń wraz z jej dzierżycielem, Acheronem, jest fakt że doskonale sieje ona terror. Widok towarzyszy masowo ginących w strasznych męczarniach skutecznie obniża morale wroga, ale także często odbija się na psychice samego Szlachcica, sterującego Rycerzem. Jego skrzywiona psychika trafia po śmierci do ducha maszyny samego Acherona, która z kolei na przestrzeni żywotów pilotów nabiera złowrogiego i bestialskiego charakteru.

Źródła

The Horus Heresy Book four: Conquest, s. 307.

ForgeWorld

Więcej z Fandomu

Losowa wiki