FANDOM

Działo gatlinga Mściciel (ang. Avenger gatling cannon) - ogromne, obrotowe, sześciolufowe działo, które może dzierżyć Imperialny Rycerz. Jest ono wmontowywane w ramię.

Budowa i działanie

Avenger gatling cannon Imperialni Rycerze Imperial Knights Mściciel Działo

Działo gatlinga Mściciel

Mściciel strzela wielkokalibrowymi pociskami, które lecą z niesamowitą prędkością. Bardzo przypomina działko szturmowe noszone przez Terminatorów z uwagi na ten sam system działania - gatling. Jest oczywiście znacznie większy, a jego szybkostrzelność jest jeszcze wyższa. Oprócz tego działo ma wbudowany w osłonę ciężki miotacz ognia, przez co może oczyszczać trudno dostępne miejsca i umocnienia wroga.

Już jedna, krótka seria z tego działa może zredukować spore oddziały piechoty do kawałków trucheł. Z łatwością rozszarpują też lekki pancerz pojazdów, przez co ostrzał może zatrzymać cały szwadron takich maszyn. Dobrze oddana fala pocisków z Mściciela jest w stanie również przebić nawet najwytrzymalszy pancerz, czy to czołgów czy też piechoty.

W czasie strzelania z maksymalną szybkostrzelnością Mściciel gęsto naznacza przednie oddziały wroga śmiercią, wydając przy tym charakterystyczny wysoki skowyt.

Wykorzystywanie

Tylko dwa typy Imperialnych Rycerzy korzystają z tej broni:

  • Strażnik - dzierżony w prawej kończynie;

Ciekawostki

  • W broń tą wyposażona jest trójka władców wielkich domów rycerskich. Cała trójka posiada Rycerza typu Strażnik. Są to: Tybalt z Domu Terryn w Furii Voltoris, Lord Grevan Raven z Domu Kruka w Ferrous Maximus, Sir Gerrolt w Dumie Czarnej Turnii.
  • W Domu Rycerskim Terryn istnieje specjalna formacja, w której znajduje się trio Imperialnych Rycerzy wykorzystujących tę broń, zwie się ona Lanca Mścicieli.

Źródła

Codex Imperial Knights 7th edition, s.21, s.24, s.29, s.47, s.51, s.115.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki