Astronomican

Działo Psioniczne

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij
'
Szarakowypsycannondostrzelaniawdemonydziałajakpanimpekpowiedział.png

Działo Psioniczne

'
Działo psioniczne (ang. Psycannon) -bardzo rzadki typ automatycznego uzbrojenia dostępny tylko dla Szarych Rycerzy oraz niewielu znaczniejszych członków Ordo Malleus.

Opis

Jest to bardzo zaawansowana forma Boltera, stworzona specjalnie  w celu zwalczania psykerów i tworów Osnowy oraz przebijania psychicznych barier lub pancerzy. Niezwykle groźna broń, nawet wobec bytów pozbawionych umiejętności psionicznych. Mówi się, że dusze istot zabitych przez to działo, są gaszone niczym płomienie świec.

Charakterystyka

Psyk.jpg

Działo Psioniczne - brzydkie

Broń ta nie może być używana przez zwyczajnego człowieka - żeby móc strzelać z niej, należy posiadać dostatecznie silną wolę. Pociski używane przez Działo Psioniczne to specjalna amunicja, której rdzeń stanowi substancja niszczycielska w stosunku do demonów i psioników. Co więcej są one naładowane psychiczną energią, a bolty zastąpione są głowicami z rytualnie wygrawerowanymi srebrem inskrypcjami. Ich rozmiar jest różny - mogą być użyte również w innych broniach boltowych - od pistoletu boltowego począwszy, na bolterze szturmowym kończąc, także tych które są przytwierdzone do pojazdów.

Jest to ciężka broń, a najczęściej do jej użycia potrzeba obu rąk (istnieją także wersje jednoręczne). Działo można przymocować do pancerza za pomocą haków, co pozwala strzelać z niego w biegu, jednak zasięg w takim przypadku jest mniejszy, niż w czasie użycia go w bezruchu. Przeznaczeniem tego typu uzbrojenia jest zalewanie oddziałów wroga niszczycielskim ogniem i wspieranie natarcia. Działo Psioniczne jest używane głównie przez Oddziały Oczyszczenia, Terminatorów Szarych Rycerzy, a jego cięższą wersję zastosowano w Nemesis Dreadknightach, egzoszkieletach poświęconych niszczeniu Większych Demonów i innych potężnych plugastw Chaosu. Można w nie wyposażyć także Oddziały Uderzeniowe oraz pojazdy Szarych Rycerzy.

Źródła

Dark Heresy Inquisitor's Handbook s.191

Codex Grey 7th edition s. 28, 124, 181,192, 201, 211

Codex Daemon Hunters s.18-19

Więcej z Fandomu