FANDOM

,,Każdy kto przedarł się przez znaczne umocnienia, musiał spojrzeć w lufę Działa Piekielna Burza, zamontowanego na Tytanie gubernatora"

Hellstorm cannon.jpg

Działo Piekielna Burza zamontowane na tytanie klasy Warlord.

Działo ,,Piekielna Burza" (ang. Hell Storm Cannon), jest głównym i podstawowym uzbrojeniem tytanów klasy Imperator, a także tytanów klasy Warlord, używanych nie tylko przez wojska Imperium, lecz i przez zdrajców. Jest to sześciolufowe działo termiczne o niewyobrażalnej sile ognia, dającej dzierżącemu ją tytanowi ogromną przewagę przeciwko innym tytanom. Pojedyncza salwa z tej broni potrafi zniszczyć tarczę próżniową chroniącą tytana czy inny ważny obiekt, nie wspominając już o tym, co potrafi ona zrobić ze zwykłymi jednostkami jakimi są czołgi, czy piechota wroga.

Zastosowanie

Działo Piekielna Burza jest, jak już wiadomo, podstawowym uzbrojeniem tytanów Imperator i Warlord i służy im do niszczenia jednostek tego samego typu, z którymi jednostki naziemne, a także inne tytany nie są w stanie sobie poradzić. Działo, podobnie jak tytany wiele razy podczas Wielkiej Krucjaty jak i Herezji Horusa, udowadniały że są w tym niezaprzeczalnie najlepsze. Niestety, wiele tytanów zostało znacznie uszkodzonych, do tego stopnia że gdy Imperium cofało się w stronę swojej stolicy, pozostawiało uszkodzone, jak i zniszczone tytany rozsiane po planetach galaktyki. Teraz, ponownie Imperium stara się odzyskać te przepotężne maszyny, jak i ich uzbrojenie.

Nieregulaminowe zastosowanie działa

  • Na planecie Lorn V, opanowanej przez legion Pożeraczy Światów dowodzonych przez Lorda Crulla, walczyli oni z orkowymi klanami, pod przywództwem Gorgutza Wyrwiczerepa, który postanowił przeprowadzić swoje dopiero co utworzone Waaagh. Wszystko szło zgodnie z planem, a gdy lord był już bliski zlikwidowania orkowego herszta, na planetę przybyły oddziały Gwardii Imperialnej pod przywództwem generała Sturna. Mające na celu odzyskanie tytana spoczywającego w jednej z twierdz na planecie. Wszystko szło zgodnie z planem, dopóki generał nie dowiedział o obecności Eldarów pod przywództwem Arcyprorokinii Taldeer. Ci natomiast najpierw pomogli Gwardii, po czym wykorzystali ją, do własnych celów, aby pokonać zło, które miało przybyć na planetę, a mianowicie Nekronów. Udało im się powstrzymać pierwsze fale nekronów, przy użyciu transportowanego przez nich uzbrojenia, jak i przejęcia... dział tytana. Ostatecznie Eldarzy zawarli sojusz z Krwawymi Krukami, które przybyły później na planetę i ostatecznie pomogły pokonać panoszące się tam zło. Niestety, nie wiadomo nic na temat tego czy generał Sturnn przeżył, lecz pogłoski mówią iż jego głowa została nabita na jeden z pali Gorgutza.
325334-1680x1050.1.jpg

Działo Piekielna Burza.

  • Jakiś czas później, gdy Gwardia Imperialna pod Wodzą Lucasa Alexandra ruszyła w pościg za Arcyprorokinią Taldeer, aby zapłaciła za manipulacje wojskami Imperium. Kiedy generał Lucas wylądował na planecie Kronus został mianowany nowym gubernatorem planety, a jego zadanie rozszerzyło się o przywrócenie Kronusa w ręce Imperium. Podczas okopywania się w starej stolicy planety natrafiono na mocno uszkodzonego tytana, które uzbrojenie było jeszcze sprawne. Generał postanowił użyć leżącego działa do likwidowania przeciwników, którzy próbowaliby przedostać się na drugi brzeg zatoki. Lecz początkowo należało je zmodyfikować, albowiem większa część tytana nie nadawał się już do użytku. Dlatego też podłączono pod broń generatory, wytwarzające energię aby można było z niego strzelać. O częstych strzałach z broni, a także sile ognia świadczy wielki rów który wyżłobiły salwy oddawane z tego przepotężnego działa. Co ciekawe, działo zostało wymontowane z tytana należącego do Chaosu... Ostatecznie broń ta została zniszczona poprzez sekwencję autodestrukcji, podczas szturmu Krwawych Kruków, na pałac gubernatora, a sam gubernator został zabity, podczas gdy gwardziści którzy przeżyli zostali odtransportowani do dowództwa.

Zasilanie i obsługa

Działo powinno być obsługiwane z najwyższą ostrożnością, ponieważ ogień wydostający się z broni jest wyrokiem śmierci dla praktycznie każdego celu. Wystarczy jedna nieostrożna myśl, a można szybko spopielić własne jednostki. Samo działo jest natomiast zasilane za pomocą wbudowanych w tytana generatorów, wytwarzających ogromne ilości energii, której potrzebuje działo do oddania niszczycielskiej salwy.

Źródła

  • Dawn of war Winter Assalut
  • Dawn of war Dark Crusade
  • Przeróżne strzępki z wielu codexów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki