FANDOM

LEWY cudzysłów
Jak człowiek może poznać Wszechświat, gdy nie zna własnego umysłu?
PRAWY cudzysłów

—– Księga Astronomicanu

Choć moce psioniczne stanowią przebogaty i różnorodny zbiór, zazwyczaj należą do jednej z kilku dyscyplin. Istnieje sześć najpowszechniejszych, których poznanie jest możliwe dla psioników każdej rasy lub ugrupowania oraz wiele pomniejszych, które mogą zostać użyte tylko przez tych, należących do danej frakcji, na przykład dyscypliny bogów Chaosu.

UltraPsyker

Różnorodność

Każda z dyscyplin psionicznych ma własną specyfikę przejawiającą się w konkretnych mocach. Warto pamiętać, że nawet jeżeli dwaj psionicy posługują się tą samą dyscypliną, ich moce będą objawiały się w inny, unikalny dla każdego z nich sposób. Zatem Imperialny psionik-piromata może ciskać płonące pioruny w kształcie mściwego dwugłowego orła, wyznawca Chaosu może wyczarować wielobarwne płomienie żywego ognia Osnowy, a orkowy Dziwolong może wypluć wstęgi zielonych płomieni.

Specjalizacje

Czarnoksiężnik

Niektórzy Psionicy specjalizują się w jednej dyscyplinie, koncentrując się na kilku mocach, a ignorując inne. Inni przejawiają szerszy zakres umiejętności – wówczas Psionik może posługiwać się mocami z kilku różnych dyscyplin.

Podstawowe dyscypliny

Najpowszechniejsze dyscypliny psioniczne to:

  • Biomancja specjalizuje się w manipulowaniu energią i procesami biologicznymi poprzez siłę własnego umysłu.
  • Wróżenie wróżbici mogą zajrzeć do Osnowy w poszukiwaniu prawdy i odpowiedzi, a nawet udaje się im wpływać na losy przyszłości.
  • Piromancja jedna z najbardziej widowiskowych i niszczycielskich mocy psionicznych. Piromaci są mistrzami ognia i płomieni.
  • Telekineza manipuluje światem materialnym za pomocą potęgi umysłu, zmieniając moc myśli w siłę fizyczną.
  • Telepatia posługując się siłą myśli odbiera wrogom zdolność logicznego myślenia, zatruwa jego umysł przerażeniem albo przejmują pełną kontrolę nad jego działaniami.
  • Święta demonologia - skupia się na niszczeniu i osłabianiu demonów, lub wzmacnianiu psionika do walki z pomiotami spaczni.
  • Zgubna demonologia – mroczna odmiana demonologii, pozwala na przywoływanie, wzmacnianie demonów lub osłabianie przeciwnika czystą mocą chaosu.

Źródła

Rulebook 6th edition, str. 142-147

Rulebook 7th edition, str. 192-199

Dark Heresy 2E Enemies Beyond s.54

Więcej z Fandomu

Losowa wiki