FANDOM

Sautekh dynasty.jpg

Dynastia Sautekh - największa i najpotężniejsza z nekrońskich dynastii. Jej terytorium rozpościera sie przez niemal całą długość Segmentum Ultima.

Historia

Dynastia Sautekh należała do ścisłej czołówki najpotężniejszych z nekrońskich dynastii. Uznawana za trzecią z kolei dopiero po Wielkim Śnie uzyskali obecny status dominatora.

W nie wyjaśniony sposób jej światy lepiej poradziły sobie z upływem czasu. Planety grobowce przeważnie szybko odzyskiwały sprawność, a w samej stolicy - Złotej Mandragorze, spośród nieprzeliczonych legionów jedynie władca nie obudził się z hiperhibernacji. Reszta możnych, a zwłaszcza jeden generał, który szybko przejął na niej władzę, nie doznali uszczerbku.

W skutek walk o przywódctwo armie Sautekh przez długi czas pozostawały w kryptach, aż do przebudzenia Imotekha Władcę Burz. Po przejęciu przez niego władzy na planecie rozpoczął się błyskawiczny podbój dawnych terytoriów oraz nowych nabytków.

Polityka

Ze względu na kierunek wytyczany przez wybitne jednostki, jak Imotekh Władcę Burz, Nemesora Zahndrekha, czy Orikana Wróżbitę, dynastia Sautekh od początku prowadziła agresywną politykę, systematycznie poszerzając swoje panowanie na okoliczne światy.

Oznacza to nie tylko przysparzanie sobie coraz większej armii, ale także coraz liczniejszych wrogów. Pogardzanie obcymi rasami nie przysparza Sautekh sojuszników, a wobec nadciągającego konfliktu z Imperium, Tau i Eldarami, mogą pozostać sami.
Sautekh terrytory.png

Terytorium dynastii Sautekh (ciemnozielony) w 41 tysiącleciu

Źródła

  • kodeks: Nekroni 5-ed., str. 10, 13-14, 54-55
  • kodeks: Nekroni 7-ed.
Canoptekspyder buldier.png

zbieram dane, artykuł będzie poszerzony

Więcej z Fandomu

Losowa wiki