Fandom

Astronomican

Drednot Chaosu

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Udostępnij
Helbrute-0.jpg

Drednot Chaosu (ang. Chaos Dreadnought) nazywany również Piekielnym Brutalem (ang. Helbrute) to potężna maszyna krocząca, służąca Kosmicznym Marines Chaosu jako wsparcie piechoty.

Budowa

Drednot Chaosu Budowa.jpg

Budowa Drednota Chaosu

Większość Drednotów Chaosu pamięta czasy Herezji Horusa, gdy wraz ze swoimi Legionami odłączyli się od Imperium i przeszli na służbę Mrocznych Bogów Chaosu. Konstrukcja tych maszyn nie różni się zbytnio od Drednotów lojalnych Astartes, w obydwu przypadkach mamy do czynienia z konstrukcją poruszającą się na dwóch nogach i z dwoma uzbrojonymi ramionami, o wyglądzie zbliżonym do humanoida. Wewnątrz adamantowej skorupy, znajduje się pilotujący Drednota człowiek (lub to co z niego zostało), którego układ nerwowy jest bezpośrednio połączony z maszyną. O ile dla Astartes lojalnych wobec Imperatora, zamknięcie we wnętrzu Drednota to wspaniała nagroda, o tyle dla Astartes Chaosu jest to odrażająca "śmierć za życia" czy też szydercza kara zesłana przez Bogów Chaosu. W wyniku tysiącleci spędzonych w Osnowie, wiele maszyn uległo wypaczeniu, ciała ich operatorów stopiły się z metalem tworząc odrażające, zmutowane bestie.

Taktyka

Podobnie jak w przypadku maszyn lojalistów, Drednoty Chaosu są wykorzystywane do zapewnienia bliskiego wsparcia piechoty, jednakże z powodu trawiącego ich obłędu, walczą bardziej jak zdziczałe zwierzęta niż jak dumni wojownicy. Oznacza to że w pobliżu tych Piekielnych Brutali nikt nie może czuć się bezpiecznie, nigdy nie wiadomo czy rozszalały pilot nie zatraci się w wirze walki, nie odróżniając wrogów od sojuszników. Wobec takiego ryzyka, poza bitwą sarkofag jest odłączany od reszty maszyny, zaś ją samą trzyma się na potężnych łańcuchach, na wypadek gdyby jakaś oszalał cząstka świadomości pilota, pozostała w układach Drednota, miała pchnąć go do szaleńczego ataku furii.

Galeria

Źródła

  • Kodeks: Kosmiczni Marines Chaosu (4 edycja)
  • Kodeks: Kosmiczni Marines Chaosu 6 ed.- str. 56

Więcej z Fandomu

Losowa wiki