Fandom

Astronomican

Drazak, Królestwo Kości

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze17 Udostępnij
Drazak
Dark-planet.jpg
Możliwy wygląd Drazak
Typ planety Planeta Grobowiec
Rozmiar b.d.
Temperatura b.d.
Przynależność Nekroni, nieznana z nazwy dynastia
Władca Upadły Lord Valgûl
Segmentum Ultima
Sektor Upiorne Gwiazdy
Podsektor nieznany
System b.d.
Populacja b. duża liczba Nekronów zakażonych wirusem Rozdzieraczy

Drazak jest upadłym Światem Koronnym, odległą i przeklętą planetą, przepełniającą grozą wszystkie istoty w swojej części galaktyki.

Historia

Drazak było kiedyś jedną z wielu nekrońskich planet należących do Światów Koronnych. Tak jak każda z nich dysponowała swoją armią i flotą, a nad wszystkim władzę sprawował najwyższy z Lordów. Prawdopodobnie jeszcze przed Wielkim Snem doszło do zarażenia tamtejszych Nekronów wirusem Rozdzieraczy.

Królestwo Kości

Odległe krańce północno-wschodniej galaktyki pełne są najprzeróżniejszych potworów zrodzonych w ponurym blasku umierających tam gwiazd. Cythorskie Biesy, czy Togorańskie Krwawiaki to jedne z najprostszych przykładów mieszkających tam bestii. Jednak największą grozą przejmuje planeta, gdzie nie żyją żadne stworzenia. Jest to dom przeklętej dynastii, której mieszkańcy żyją na ulicach spływających krwią. Walczą o najmniejszy kawałek kości lub zaschniętej skóry. Ich głód mięsa jest nienasycony. Przejął nad nimi władzę, a oszalali z jego powodu Nekroni są gotowi na każde ryzyko, byle tylko na chwilę zaspokoić żądzę krwi.

W tym mrocznym świecie panuje jeden władca - Lord Valgûl, który wciąż zdaje się zachowywać zdrowy osąd. Czy jest jedynym zdrowym wiedzionym poczuciem obowiązku, czy też został dotknięty szczególnym i niezwykle subtelnym rodzajem szaleństwa, tego nie wiadomo. Za wszelką cenę stara się utrzymać porządek wśród swoich oszalałych poddanych. Sprawowanie władzy w takim miejscu należy nie do trudnych, ale wręcz niemożliwych zadań. Mimo to Valgûl co miesiąc ogłasza ze swojego tronu wykonanego z kości i wyprawionych skór Czas Polowań. Rozdzieracze wyruszają w raz ze swoją armadą na zamieszkane przez żywych planety. Nie kierują się rozsądkiem, żądzą władzy czy bogactw. Chodzi im tylko o krew i mięso.

Źródła

Kodeks Nekroni 5. edycja, str. 15

Codex Necrons 7th edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki