Fandom

Astronomican

Diasporeksi

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze12 Udostępnij

Solomon: "Nie rozumiem, jak to możliwe..."

Caphen: "Co?"

Solomon: "Żeby ludzie walczyli u boku obcych."

Caphen: "To ma jakieś znaczenie?"

Solomon: "Oczywiście, że tak. Jeśli zrozumiemy, co sprawia że ludzie odwracają się od Imperatora, może uda nam się zapobiegać temu w przyszłości."

Caphen: "Wątpię, by którykolwiek z nich choćby słyszał o Imperatorze. Czy można się odwrócić od kogoś, o kim się nie wie?"

- Solomon i Caphen podczas eksterminacji Diasporeksów

Diasporeksi - koczownicza cywilizacja, składająca się z ludzi i Xenos

Historia

Diasporeksi są potomkami międzyrasowej floty kosmicznej która opuściła Terrę przed Erą Zamętu.

Eksterminacja

Podczas Wielkiej Krucjaty Legion Żelaznych Dłoni napotkał flotę Diasporeksów. Prymarcha Ferrus zaproponował ludzkiej części populacji odłączenie się od Xenos i dołączenie do Imperium. Propozycja została odrzucona.

Żelazne Dłonie próbowały zniszczyć Diasporeksów ale okazało się, że ich flota nie dość że jest szybka i zwinna to jeszcze dowodzona jest przez wykwalifikowanych i doświadczonych kapitanów. Ich flota uszkodziła wiele okrętów Żelaznych Dłoni, udało im się nawet zniszczyć ich krążownik.

Ferrus wiedział, że sam nie poradzi sobie z przeciwnikiem, poprosił więc o pomoc Fulgrima i jego Dzieci Imperatora. Dowódcy obydwu Legionów odkryli stacje paliwowe w okolicach słońca. Gdy floty Kosmicznych Marines zaatakowały stacje, zmusiły Diasporeksów do otwartej bitwy. Flota Diasporeksów została praktycznie zniszczona a oddział Dzieci Imperatora pod dowództwem kapitana Solomona wdarł się na statek dowodzenia i powybijał kadrę rządząca Diasporeksami.

Ostatnie słowa kapitana Diasporeksów (który był Xenosem) brzmiały: „Chcieliśmy tylko, byście zostawili nas w spokoju.

Źródła

  • Fulgrim (książka)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki