FANDOM

Czuwający w Mroku (ang. Watcher in the Dark) - niskie zakapturzone istoty służące wyłącznie Mrocznym Aniołom.

Watcher Perfidious

Opis

Czuwający w Mroku są bardzo niscy, odziani w długie do ziemi szaty. Nikt nie wie, co pod nimi skrywają. Są skazani na wieczne milczenie. Zwykle podążają za najwyższymi rangą członkami Zakonu oraz za tymi, którzy znają największe (jak oni sami) jego tajemnice. Uczestniczą w wszelakich rytuałach, obrzędach i świętach. Ich zadaniem jest dbanie i opiekowanie się zakonnymi relikwiami, oraz noszenie ich do bitwy. Nowym akolitom zaleca się nie wchodzić z nimi w jakikolwiek kontakt, Ci którzy nie posłuchali wkrótce znikali. Prócz samych tajemnic znają najciemniejsze komnaty i miejsca Skały niedostępne dla Astartes. Tylko oni i Najwyżsi Mistrzowie Mrocznych Aniołów mają prawo udania się do Mrocznej Wyroczni jaką jest Luther, oraz Czuwający w Mroku mają wyłączny dostęp do komnaty Liona. Ich aura tajemniczości jest tylko zwiększana przez ich skłonności do nawiedzania wijących się korytarzy i zakurzonych komnat zakonnego Librariusa.

Źródła

  • Kodeks: Mroczne Anioły 6 edycja
  • Kodeks: Mroczne Anioły 8 edycja