FANDOM

Czarne Smoki (ang. Black Dragons) to jeden z zakonów utworzonych z 21 Fundacji (Zwanej  Przeklętą) która miała miejsce w 36 Millenium.

Historia:

BD Colour Scheme

Kolorystyka Czarnych Smoków

Historia enigmatycznego Zakonu Czarnych Smoków ginie gdzieś w pomroce dziejów Imperium. Choć są to informacje niepotwierdzone, kilka źródeł w samym Zakonie podaje jakoby Czarne Smoki same wykasowały i zniszczyły wszelkie dane związane z genezą Zakonu i jego najwcześniejszymi latami istnienia. Włączając w to nazwę i lokalizację macierzystej planety Astartes (Prawdopodobnie z obawy przed atakiem ze strony Inkwizycji, jak to miało miejsce w przypadku Płomienistych Sokołów z Lethe, unicestwionych przez Zakon Szarych Rycerzy z rozkazu Ordo Malleus) Choć pochodzenie ich geno-ziarna jest nieznane, przypisuje się je do zakonu Salamander. Ze względu na mutacje genu zakon jest pod baczną kontrolą inkwizycji. Niektórzy Astartes z tego zakonu posiadają wyrostki kostne na głowie i przedramionach przez co ich wygląd znacząco ich wyróżnia na tle Braci z innych zakonów. Powszechną praktyką Astartes dotkniętych ową mutacją, stała się procedura okucia czy też „wykąpania” w płynnym adamantium „Kościanych Szponów” wystających z ich przedramion. Owi naznaczeni piętnem mutacji Bracia Bitewni są później grupowani w odrębne grupy szturmowe zwane Smoczymi Pazurami(ang. Dragon Claws). Nierzadko Astartes Smoczych Pazurów są gigantami o blisko 3 metrowej posturze, zakutymi w specjalnie wykonane dla nich Pancerze Szturmowe. Z uwagi na ową nietypowość w wyglądzie zewnętrznym, wielokrotnie w swej historii Czarne Smoki były traktowane z ostrym ostracyzmem i nieufnością ze strony zarówno obywateli Imperium jak i innych sił militarnych walczących w obronie Ludzkości. Przykładowo Astartes z Zakonów Mrocznych Aniołów, Czarnych Templariuszy czy Marines Malevolent wielokrotnie odmawiali służenia u boku Czarnych Smoków z powodu ich wyraźnych stygmatów mutacji. Bez wątpienia podobna sytuacja ma również miejsce w sytuacji w której Czarne Smoki działają w bezpośrednim towarzystwie sił Adepta Sororitas i jednostek uderzeniowych Inkwizycji.

Doktryna bitewna:

Czarne Smoki nie są Zakonem stricte przestrzegającym zasad spisanych w Codex Astartes, dodatkowo z powodu faktu, iż Smoki są nomadycznym zakonem pozbawionym świata macierzystego. W arsenale Czarnych Smoków brakuje jednostek pancernych i artyleryjskich, jest to spowodowane faktem, iż z powodu braku zasobów i środków technicznych Zakon nie jest w stanie utrzymywać zakrojonego na szeroką skalę parku maszynowego. Czołgi typu Predator, samobieżne wyrzutnie pocisków rakietowych klasy Whirlwind, transportery opancerzone Land Raider czy Rhino są zatem rzadkością w ich zbrojowni. Same Czarne Smoki bagatelizują ten fakt twierdząc, iż Astartes to w gruncie rzeczy nic innego jak opancerzone „dwunożne czołgi”. Czarne Smoki preferują szybkie, brutalne i pozbawione zbędnej finezji ofensywy na pozycje przeciwnika przy użyciu Kapsuł Desantowych i kanonierek desantowych Thunderhawk. Odziały Taktyczne i Dewastatorskie stanowią zwykle trzon takowego natarcia, natomiast Szturmowi Marines i drużyny niesławnych Smoczych Pazurów otrzymują wówczas rolę oddziałów przełamujących, uderzając w najbardziej newralgiczne punkty w obronie przeciwnika. Smoki polegają również na wsparciu lotniczym jakie zapewniają kanonierki desantowe klasy Thunderhawk i Storm Eagle.

Znane drużyny bojowe Zakonu:

Black-dragon-crop

Szturmowy Marines Czarnych Smoków (Smoczy Pazur)

  • Oddział Nychus – Drużyna Dowodzenia, wbrew dyktatom Codex Astartes oddział Nychus składał się w połowie z Astartes zakutych w pancerzach terminatorskich.
  • Oddział Solemniss – Drużyna Smoczych Pazurów Solemnis składała się z Astartes Smoczych Pazurów, najbardziej zdeformowanych fizycznie i psychicznie. Ów jednostka spełniała w 2 Kompanii podobną rolę do tej jaką w Zakonie Krwawych Aniołów spełnia Kompania Śmierci.
  • Oddział Neidris – Drużyna Taktyczna.

Udokumentowane kampanie:

  • Kościana Kruża (232.M40)
  • Śmierć Antagonis (nieznana data M41)
  • Stłumienie rebelii na Aighe Mortis (nieznana data M41)
  • Oczyszczenie Absolucji (nieznana data M41)
  • Trzecia Wojna o Armageddon (998.M41)

Barwy i heraldyka:

Jak sama nazwa zakonu sugeruje, Czarne Smoki malują swe Pancerze Szturmowe w kolorze smolistej czerni. Gdzieniegdzie zbroję Astartes zdobią białe i srebrne wykończenia i ornamentacje. Symbolem Zakonu jest ukazany z profilu biały smoczy łeb.

Świat macierzysty:

Czarne Smoki są nomadycznym Zakonem, żyjącym i operującym z pokładów flot kosmicznych. Wszelkie dane o ich oryginalnym świecie macierzystym zostały skasowane lub zaginęły w pomroce dziejów.

Genotyp:

Choć próbowano zredukować błędy o charakterze genowym zakonów 21 podziału różnymi sposobami bioinżynierii, nie dawało to zadowalających efektów. Z powodu usunięcia danych z imperialnych archiwów, liczba zakonów dotkniętymi różnego rodzaju mutacjami jest nieokreślona. Część Inkwizytorów podejrzewa natomiast jakoby Konsyliarze Czarnych Smoków w sobie tylko znanym celu implantowali nowym rekrutom również organy progenoidalne dotknięte daleko posuniętymi mutacjami i degeneracjami. Zaskakujący jest natomiast fakt, iż za każdym razem, gdy Czarne Smoki oddają do rutynowej kontroli 5% zasobów posiadanego przez ich Zakon geno-ziarna, za każdym razem owe próbki są zaskakująco czyste i pozbawione skaz. Wielu przedstawicieli Inkwizycji i Adeptus Mechanicus z ramienia Divisio Biologis sugerują jakoby Czarne Smoki w jakiś sposób fałszowały lub preparowały wysyłane do kontroli próbki genetyczne.    

Mutacja

Przyczyną mutacji w organizmach członków tego zakonu jest Osmoduła, narząd odpowiedzialny za kontrolowanie oraz wydzielanie hormonów wpływających na zwiększenie wytrzymałości klatki piersiowej odbiorcy, a także zwiększenie się rozmiarów szkieletu, lecz Osmoduła Czarnych Smoków działa w nieprawidłowy sposób, co w wyniku mutacji DNA, powoduje wzrost ostrych wypukłości na przedramionach i łokciach, niekiedy też na głowie tworzą się te wypukłości przypominające rogi. Ze względu na pozytywne zastosowanie tej mutacji w walce, część przedstawicieli Inkwizycji ma patrzeć na owy proceder przez palce a niektórzy co bardziej konserwatywni inkwizytorzy spoglądają na ową sprawę przychylnym wzrokiem. Podobno konsyliarze Czarnych Smoków sprzyjają rozwojowi mutacji, "zachęcając" rozwój kości w nienaturalny, nawet jak na Astartes, sposób. Choć ta praktyka jest surowo zakazana to skuteczność w walce Smoczych Pazurów jest bardzo ceniona przez mistrzów tego zakonu. Dodatkowymi aberracjami występującymi u co bardziej zdeformowanych Czarnych Smoków, mogą być również zmiana barwy i faktury skóry. Cera niektórych Smoczych Pazurów przybiera bowiem niekiedy szarawą barwę, lub jest kredowo biała, dodatkowo bywa chropowata i złuszczona, wówczas przypomina swą fakturą gadzią łuskę. Ponadto oczy większości zmutowanych Astartes są całkowicie pozbawione białek, tak iż ich czarne tęczówki wypełniają całą powierzchnię oczu. W rzadszych przypadkach źrenice ich oczu są pionowe jak u większości gadów. Z niepotwierdzonych informacji wynika również, iż przynajmniej część Astartes należących do Czarnych Smoków posiada dodatkowo kły jadowe.

Znani Członkowie:

  • Brat Kapitan Volos – Obecny Kapitan 2 Kompanii. Przed swym awansem do stopnia kapitańskiego Brat Volos był dowódcą oddziału Smoczych Pazurów Ormarr. Volos jest prawdziwym gigantem, zakuty w swoim zmodyfikowanym Pancerzu Szturmowym Astartes Czarnych Smoków ma ponad wzrostu. Z powodu swej potężnej nawet jak na Astartes budowy ciała, Volos korzystał ze specjalnie skonstruowanego na jego potrzeby Plecaka Rakietowego. Okute adamantium Kościane Szpony Brata Kapitana, zyskały ostrość i właściwości broni energetycznej, gdy przypadkowo zostały trafione falą surowej energii Immaterium. Fizycznie Volos zdradza wszelkie formy deformacji jakie przejawiają Czarne Smoki, jednak mentalnie Kapitan 2 Kompanii stara się być jak najbardziej ludzką istotą. Volos zdaje sobie sprawę z tego, iż on i jego Zakon są potworami, jednak potworami Imperatora, koniecznością niezbędną do dalszego przetrwania Imperium i Ludzkości. Volos jest bohaterem starć na powierzchni Antagonis, Flebis i asteroidzie Gemini. Podczas pewnego epizodu mającego miejsce w czasie trwania III Wojny o Armageddon Brat Volos i jego Bracia Bitewni z 2 Kompanii nieświadomie ocalili życie Komisarza Yarricka który został uwieziony we wraku zniszczonego czołgu typu Leman Russ. Gdy konwój w którym podróżował „Starzec” został zaatakowany przez orkowe myśliwce i piechotę zielonoskórych przeszukującą wraki imperialnych jednostek.
  • Brat Kapitan Vritras – Były dowódca 2 Kompanii, poległ w czasie starcia Czarnych Smoków z bandą Chaos Marines znanych jako Miecze Epifanii. Vritras był jednym z nielicznych oficerów Astartes wtajemniczonych w istnienie Ordo Malleus w strukturach Inkwizycji. 
  • Brat Sierżant Aperos – Poległy Pierwszy-Sierżant 2 Kompanii, doradca i prawa ręka Kapitana Vritrasa. Aperos był dowódcą Drużyny Dowodzenia Kapitana Vritrasa, oddziału Nychus, zginął podczas walk na powierzchni Antagonis. 
  • Brat Sierżant Lucertus – Dowódca oddziału Smoczych Pazurów „Solemnis” Drużyna Solemnis składała się z Astartes Smoczych Pazurów, najbardziej zdeformowanych fizycznie i psychicznie. Oddział abominacji spełniał w 2 Kompanii podobną rolę do tej jaką w Zakonie Krwawych Aniołów spełnia Kompania Śmierci. 
  • Brat Kronikarz Rothnove – Brat Rothnove, członek oddziału Nychus, Drużyny Dowodzenia Kapitana Vritrasa. Rothnove jest najstarszym Kronikarzem należącym do 2 Kompanii. Jednocześnie Rothnove był mentorem Barata Ennyna, młodszego Kronikarza w szeregach 2 Kompanii.
  • Brat Kapelan Massorus – Charyzmatyczny duchowy przywódca 2 Kompanii, Crozius Arcanum Massorusa posiadał na swym szczycie ostrza stylizowane na smocze nie orle skrzydła jak w przypadku większości tego typu oręża. Massoruss należał do oddziału Nychus, Drużyny Dowodzenia Kapitana Vritrasa.
  • Brat Konsyliarz Urlock – Konsyliarz 2 Kompanii, członek oddziału Nychus, Drużyny Dowodzenia Kapitana Vritrasa. 
  • Brat Techmarine Ydraig – Główny Techmarine na pokładzie Krążownika Uderzeniowego 2 Kompanii „Paszczy Spopielenia”
  • Brat Chorąży Kommodor – Kommodor był powiernikiem Sztandaru 2 Kompanii, należał do oddziału Nychus, Drużyny Dowodzenia Kapitana Vritrasa.
  • NithiggDrednot. Przed swą integracją w pancernym sarkofagu Dreadnaughta, Brat Weteran Nithigg był członkiem oddziału Smoczych Pazurów Ormarr. Nithigg był zaprawionym w boju weteranem i jednocześnie jednym z najstarszych żyjących Czarnych Smoków, służył swemu zakonowi dobre tysiąc standardowych terrańskich lat. Jego twarz nosiła taką samą pokaźną kolekcję blizn, jak jego zbroja sowicie upstrzona odznaczeniami i laurami upamiętniającymi nieprzeliczone kampanie wojenne w których brał udział. Zastanawiającym był jednak fakt, iż tak odznaczony stary wiarus jak Nithigg nie został awansowany do elitarnej 1 Kompanii Zakonu. Najprawdopodobniej to stary weteran odmawiał swym dowódcom, gdy ci proponowali mu ów awans. Z powodu swego wieku i doświadczenia Nithigg był również nieoficjalnym historykiem i dziejopisarzem 2 Kompanii. W przerwach pomiędzy kolejnymi bitwami i kampaniami wojennymi Brat Nithigg poświęcił się bez reszty studiom nad historią swego Zakonu. Pragnął odnaleźć informacje o zagonionym świecie macierzystym Czarnych Smoków. Nithigg wyszkolił w walce większą część Astartes służących w 2 kompanii, był również mentorem Brata Kapitana Volosa. W przeciwieństwie do większości Braci Bitewnych należących do formacji Smoczych Pazurów, Nithigg nie był wstanie chować swych zakrzywionych „Kościanych Szponów” w swych przedramionach. Jako Dreadnaught Nithigg walczy za pomocą Działka Szturmowego i Pięści Energetycznej z wbudowanym pod nią ciężkim miotaczem płomieni. Kościane Szpony Nithigga które za życia służyły mu za jego główny oręż, ozdobiły natomiast powierzchnię sarkofagu w którym weteran Zakonu miał spocząć na resztę wieczności.
  • Brat Pilot Keryon – Brat Keryon jest pilotem kanonierki desantowej klasy Thunderhawk zwanej „Bitewnym Stosem” (ang. Battle Pyre)
  • Brat Sierżant Melus – Dowódca Taktycznej drużyny Pythios.
  • Vasuk – Astartes Smoczych Pazurów z oddziału Ormarr
  • Liskar – Astartes Smoczych Pazurów z oddziału Ormarr, zginął z rąk Mrocznych Eldarów podczas walk na pokładzie Absolucji(Rozgrzeszenia)
  • Ennyn – Brat Ennyn jest młodszym Kronikarzem(Lexicanum) w szeregach 2 Kompanii.
  • Jemiah – Brat Jemiah drugi młodszy Kronikarz w szeregach 2 Kompanii. 
  • Symael – Brat Symael był jednym z uczniów Brata Nithigga, przyłączył się do secesjonistów prowadzonych przez Brata Toharana. Ostatecznie Symael zginął z ręki swego dawnego mentora. 
  • Teiras – Oryginalnie Brat Bitewny 2 Kompanii. Brat Teiras jest pierwszym Astartes z Zakonu Czarnych Smoków powołanym do służby w szeregach Szwadronów Śmierci Ordo Xenos.
Black Dragons Zartath
  • Zartath – Dawniej Brat Kapitan Zartath, dowódca nieznanej Kompanii Zakonu. Zartath wziął udział w nieudanej kampanii Czarnych Smoków przeciw Mrocznym Eldarom gnieżdżącym się w układzie gwiezdnym zwanym jako Volgorrah Reef. Pojmany i uwięziony, Zartath przez 6 lat walczył o przetrwanie w Porcie Udręki, terenie łowieckim na którym Mroczni Eldarzy urządzali łowy na pojmanych przez siebie ofiarach. Zartath odnalazł swe ocalenie z chwilą w której Astartes z 1 Kompanii Salamander przybyli do Volgorrah Reef w poszukiwaniu Brata, Kapelana Elysiusa, powiernika „Pieczęci Vulkana” W wyniku owych wydarzeń, Zartath został zabrany na świat macierzysty Salamander Nocturne. Czarny Smok wziął w ten sposób udział w obronie rodzimego świata Salamander, gdy napadły na niego połączone siły Chaos Marines Smoczych Wojowników i Kabału Mrocznych Eldarów. Obecnie Zartaht został wcielony do 3 Kompanii Zakonu Salamander i przyjęty w poczet synów Vulkana.
  • Kor’be – Smoczy Pazur z Kompanii Brata Zartatha, wraz ze swym dowódcą Kor’be został jeńcem a następnie zwierzyną łowną Mrocznych Eldarów z Volgorrah Reef. Haemonculusy z Portu Udręki, usunęli chirurgicznie „Kościane Szpony” Brata Kor’be, przy okazji wycinając mu również język. Zartath żartował później, iż z tego powodu Kor’be nie był wstanie kwestionować jego rozkazów. Brat Kor’be zginął walcząc z Helspereth Czempionką Wychów z Volgorrah Reef.
  • Urgaresh – Czempion z Kompanii Brata Zartatha.
  • Thorast – Brat Konsyliarz z Kompanii Brata Zartatha.
  • Ghaan – Brat Weteran z Kompanii Brata Zartatha.
  • Skarh – Noszący przydomek „Gniewu” Smoczy Pazur z Kompanii Brata Zartatha.
  • Haakem – Noszący przydomek „Gniewu” Smoczy Pazur z Kompanii Brata Zartatha.
  • Toharan – Brat Sierżant Toharan był dowódcą oddziału Pythios a w późniejszym czasie następcą Brata Aperosa na stanowisku dowódcy Drużyny Dowodzenia Kapitana Vritrasa, oddziału Nychus. W niedługim czasie po śmierci Vritrasa, Toharan otrzymuje polowy awans do rangi Brata Kapitana, co tylko podjudza jątrzące się w jego umyśle plany i ambicje związane z przyszłością  swej Kompanii i całego Zakonu. Toharan był owładnięty obsesją sprowadzenia Zakonu Czarnych Smoków w ramy Codex Astartes. Zmanipulowany przez skorumpowanego Chaosem inkwizytora Ordo Malleus Vernera Lettingera, Toharan doprowadza do rozłamu w 2 Kompanii. Podążający za ideałami Toharana Astartes obwołują się mianem Apostołów Czystości chcą uczynić z Czarnych Smoków modelowy Zakon podążający za naukami Codex Astartes. Zaślepiony swą wizją przebudowy swego rodzimego Zakonu Toharan przeszedł końcu na stronę Chaosu dołączając do bandy Chaos Marines z pod sztandaru Mieczy Epifanii. W ostatecznej konfrontacji ze swymi dawnymi Braćmi, Toharan ginie z ręki swego dawnego przyjaciela i towarzysza broni, Brata Sierżanta Volosa.
  • Vai'tan Ushorak – Skorumpowany przez Chaos były Kapelan Czarnych Smoków, zginął na Cmentarnym Świecie Moribar z ręki Brata Kapitana Kotaia Kadai dowódcy 3 Kompanii Zakonu Salamander. Ushorak jest odpowiedzialny za powstanie bandy Chaos Marines znanej jako Smoczy Wojownicy.

Flota Zakonu:

  • Hebanowy Płomień (ang. Ebon Flame) Barka Bitewna 
  • Paszcza Spopielenia (ang. Immolation Maw) – Krążownik Uderzeniowy 2 Kompanii.
  • Pięść Kraedora (ang. Fist of Kraedor) – Niszczyciel klasy Łowca, zniszczony w M41.

Pojazdy Zakonu:

Bitewny Stos (ang. Battle Pyre) – Kanonierka desantowa klasy Thunderhawk należąca do 2 Kompanii. Maszyna pilotowana przez Brata Pilota Keryona.

Oczyszczający Osąd (ang. Cleansing Judgement) – Kanonierka desantowa klasy Thunderhawk zniszczona w czasie bitwy o asteroidę Gemini(nieznana data M41).

Nocny Ogień (ang. Nightfire) – Kanonierka desantowa klasy Thunderhawk należąca do 2 Kompanii

Zawołanie Bitewne:

Ogień i Kość!(ang. Fire and Bone!)

Ciekawostki:

  • Paradoksalnie z powodu problematycznej, owianej nimbem tajemnicy historii Zakonu, Czarne Smoki wiedzą więcej o historii swych zaprzysięgłych wrogów jakim są Chaos Marines Mieczy Epifanii, niźli o genezie i wczesnej przeszłości swego własnego zakonu. 
  • Jednym z sojuszników Zakonu jest wojowniczka Adepta Sororitas. Błędna Kanoniczka(ang. Cannones Errant) Setheno zwana “Gorgoną”
  • Astartes z zakonów Mrocznych Aniołów, Czarnych Templariuszy czy Marines Malevolent odmawiają służby u boku Czarnych Smoków z powodu widomych stygmatów mutacji charakterystycznych dla zakonu.

Źródła:

  • Firdrake. Nick Kyme
  • Nocturne. Nick Kyme
  • Rebirth. Nick Kyme.
  • Rite of Pain Nick Kyme
  • The Death of Antagonis David Annandael
  • The Tribute of Flesh. David Annandale
  • The Vorago Fastness (Antologia Deathwatch: Xenos Hunters) David Annandale
  • Yarrick: Sarcophagus. David Annandale
  • Internet i inne źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki