Fandom

Astronomican

Czarna Biblioteka

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Udostępnij

Czarna Biblioteka należy do świata Pajęczego Traktu i bywa porównywana do eldarskich światostatków.

Aby dostać się do Czarnej Biblioteki trzeba pokonać zawiłe przejścia Osnowy. Przed jej bramą stoją przerażający strażnicy budzący największy lęk spośród wszystkich Eldarów. Ich natura pozostaje największym sekretem tego miejsca, a sami są nazywani największym koszmarem Traktu.

We wnętrzu Biblioteki znajdują się wszystkie zebrane przez wieki informacje dotyczące Chaosu i walki z nim. Największa skarbnica wiedzy o świecie została stworzona przez Eldarów, którzy pilnie strzegą jej tajemnic. W zapieczętowanych psionicznie komnatach przechowywane są księgi mrocznej magii, dane poświęcone demonom i wszelkim kultom rozprzestrzenionym po galaktyce.

W Czarnej Bibliotece przechowywane są także pamiątki po dawnych czasach. Liczne woluminy poświęcone Wojnie w Niebiosach i Nekronom. Eldarzy jako jedyni pamiętający czasy, gdy pozbawione dusz maszyny panowały w galaktyce. Ponieważ budzą w nich wyjątkowy lęk i odrazę starają się za wszelką cenę nie dopuścić do obudzenia kolejnych Planet Grobowców. Przez lata niszczyli nekrońskie krypty i gromadzili wiedzę o ich światach.

Nieliczni z pośród ludzi, którym dane było odwiedzić Czarną Bibliotekę zawsze byli związani z Ordo Malleus znajdowali się pod czujnym okiem Arlekinów i straży. Żaden z nich nie opisał swoich przeżyć, a dostał się tam tylko przez nawiązanie kontaktu z Arlekinem. W tym wyjątkowym miejscu dochodzi do unikatowych spotkań nienawidzących Chaosu istot, które doskonale wiedzą jakim zagrożeniem jest on dla życia w galaktyce.

365px-x2-W budowie.png

Niech dokończy to ktoś, kto się zna

Źródła

  • Codex: Eldarzy, edycja 4-ta, str. 13
  • Codex: Nekroni, edycja 5-ta, str. 14

Więcej z Fandomu

Losowa wiki