Fandom

Astronomican

Cienżarówy

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Cienżarówy (ang.Trukks/Wartrukks)- lekko opancerzone, kołowe transportery, dostarczające piechotę Orków na pole bitwy.

Budowa

Trukk.jpg

Cienżarówa Krfawych Toporów

Cienżarówy to proste pojazdy, budową przypominające samochody produkowane przez ludzi (tak w XX i XXI wieku, jak również w M41). Każda Cienżarówa budowana jest z myślą o tym, by mogła osiągać możliwie duże prędkości, stąd wyposaża się je w potężne silniki i bardzo często pozbawione są opancerzenia. Bezpośrednie trafienie może zamienić pojazd w dymiący wrak, lub po prostu urwać jakieś ustrojstwo, które kierowca przybił do maski, by mieć na nie oko. Choć poszczególne Cienżarówy różnią się między sobą to wszystkie wyposażone są w płaskie, prostokątne paki do transportowania piechoty (np. Chopaków, Burszujów), oraz broń pokładową (najczęściej Wielką Spluwę). Bardzo często z przodu montuje się tarany, aby rozpędzona Cienżarówa zadawała większe obrażenia taranowanym pojazdom wroga (choć taranowanie czołgów, jak np. Leman Russ, czy Predator, to zły pomysł). Ponad to pojazd ten można wyposażyć w opuszczane rampy, ułatwiające piechocie opuszczenie pojazdu, jak również specjalne "chwytaki", umożliwiające Cienżarówie przyczepienie się do atakowanego pojazdu.

Źródła

  • Kodeks: Orkowie (4 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki