FANDOM

NecronSeraptekHvyConstruct

Ciężki Konstrukt Seraptek - bez wyposażenia bojowego

Ciężki Konstrukt Seraptek
(ang. Seraptek Heavy Construct) - wielka nekrońska maszyna bojowa.

Cechy Konstrukcji

W głębi nekrońskich grobowców spoczywają Ciężkie Konstrukty Seraptek, czekające na nieproszonych gości. Te potężne machiny zostały stworzone przez starożytne Konklawe Krypteków dla ochrony głównych programów na każdym świecie Nekronów. A robią to z bezwzględną skutecznością. Ich generatory pracują głośno, gdy maszyny przeskakują nad przeszkodami, wybierając swój cel przy błysku świateł. Olbrzymie działa nieustannie pracują umieszczone w wielkich stawach, a gdy namierzą cel, strzelają niszczycielską salwą z ogłuszającym trzaskiem energii. Jeśli ofiara znajdzie się zbyt blisko, machina rzuca się bezpośrednio na nią, rozszarpując ogromnymi szponami. Te tną hartowaną stal równie łatwo co mięso.

W chwili, gdy po przebudzeniu nekrońskie dynastie ruszyły na podbój gwiazd, wielu z ich władców wezwało Ciężkie Konstrukty Seraptek, by zamiast strzec krypt, wspomogły legiony w boju. Machiny stały się nieocenionym wsparciem w podbojach, zdolnymi do walki z Imperialnymi Rycerzami, czy orkową Stompą.

W walce Ciężki Konstrukt Seraptek jest wyposażony w zestaw:

  • Synaptyczny Niszczyciel (ang. Synaptic Obliterators)
  • Międzywymiarowe Projektory (ang. Transdimensional Projectors)

albo

  • Generator Grawitacyjnej Osobliwości (ang. Singularity Generator)

Źródła:

(Nota od tłumacza: użyte słowo "konstrukt" nie występuje jako takie w j. polskim. W oficjalnych tłumaczeniach Games Workshop nie znalazłem ani jednej próby przełożenia angielskiego "contruct" - "konstruować" dla Nekronów, ewidentnie zastosowanego tu jako rzeczownik. Przez dłuższy czas skłaniałem się ku słowu "machina" - które oddawałoby zarówno rozmiar, moc, jak i pewną grozę tego giganta. Finalnie okazało się, że choć Warhammer 40,000 nie znalazł żadnego przekładu, to Warhammer Fantasy, już tak. Królowie Grobowców (ang. Tomb Kings), będący w dalekim stopniu odpowiednikami Nekronów w tym świecie, powszechnie używają "Konstruktów Bojowych" - ożywionych za pomocą magii potworów, pełniących podobną rolę do nekrońskich potworów kanopteku. W związku z tym zdecydowałem się na pozostawienie "Konstrukt" w nazwie tego pojazdu.)