Fandom

Astronomican

Chopaki

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij
Chopaki (ang. Boyz) - to podstawowa piechota w armii Orków, są twardzi i
OrkBoy.jpg

Szczelec Trupich Czach ze swoją Spluwą

zdeterminowani, ich główną cechą jest liczebność. Często do walki prowadzą ich Burszuje, bedący dowódcami oddziałów.

Szczelcy i Rembacze

OrkBoySlugga.jpg

Rembacz Wrednych Słońc z Gnatem i Rembakiem

Bandy Chopaków lub poszczególni członkowie oddziału, mogą specjalizować się w konkretnym stylu walki. Szczelcy (ang. Shoota Boyz/Shottas) w walce używają Spluw (ang. Shootas), czyli orkowych karabinów automatycznych, choć jest to broń strzelecka, to Szczelcy i tak prędzej zabiją wroga waląc go Spluwą w łeb, niż strzelając do niego.

Rembacze (ang. Slugga Boyz), do walki używają głównie Rembaków (ang. Choppas), będących bronią do walki w zwarciu, najczęściej w formie dużego noża lub topora, oprócz Rembaków, każdy Rembacz posiada również Gnata (ang. Slugga), jest to pistolet, noszony raczej dla szpanu, niż do walki.

Ponadto w oddziale chopaków może znajdować się specjalista od broni ciężkiej, używający Wielkiej Spluwy (ang. Big Shoota), będącej orkowym odpowiednikiem ciężkiego karabinu maszynowego, lub Rakietomiotu (ang. Rokkit Launcha), orkowej wyrzutni rakiet, do zwalczania pojazdów. Oprócz tego Chopaki bardzo często noszą ze sobą Kijbomby (ang. Stikkbombs), czyli granaty ręczne.

Tfardziele i Szramiarze

Przeciętny Chopak nie ma zbyt wyrafinowanego pancerza, kilka strzępów kamizelki przeciwodłamkowej, oraz pancerna płyta na plecach lub ramieniu. Bardziej dbający o własne życie orkowie zakładają na siebie dodatkowe płyty pancerne, zakrywając większość swojego ciała, tacy opancerzeni orkowie nazywani sa Tfardzielami (ang. 'Ard Boyz). Doświadczeni w wielu bitwach i pokryci szramami po stoczonych walkach, orkowie, są nazywani Szramiarzami (ang. Skarboyz), czyli orkowymi weteranami.

Źródła

  • Kodeks: Orkowie (4 edycja)
  • Dawn of War (gra PC)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki