FANDOM

Knight Lancer Aerthegn battle

Lansjer, przedstawiciel Rycerzy typu Cerastus

Cerastus - ogólny typ Rycerzy, czyli maszyn którymi posługują się Imperialni Rycerze.

Historia

Korzenie historii pancerzy bitewnych zwanych Rycerzami sięgają początków Mrocznej Epoki Technologii około M15, jednak same Rycerze typu Cerastus pojawiły się tysiąclecia później podczas końca Epoki Technologii i początków Epoki Walk, której rozpoczynające się okropieństwa i wojny spowodowały zapotrzebowanie na maszyny nie tylko do protekcji, ale wymagane były też te do szerzenia destrukcji. I tak narodzili się Rycerze spod rodzaju Cerastus. Dodatkowo na początku Wielkiej Krucjaty, pod koniec M31, wraz z odkryciem Światów Rycerskich Adeptus Mechanicus stworzyło nową maszynę typu Cerastus zwaną Atraposem.

Obecnie w czterdziestym milenium Rycerze te należą do rzadkości, zwłaszcza Atrapos. Równie rzadki jest Oskarżyciel - w całej galaktyce występuje sprawnych jedynie kilka maszyn. Przybliżonej ilości reszty maszyn nie znamy, jednak z pewnością ich ilość gwałtownie spadła.

Żadnych Rycerzy typu Cerastus Imperium prawdopodobnie nie potrafi już produkować.

Charakterystyka

Rycerze typu Cerastus to smukłe, szybkie, zwinne, a do tego wyższe maszyny od tych z rodzaju Questoris, choć wcale nie ustępują im wytrzymałością.

Podczas gdy Rycerze Questoris wydają się być stworzeni do obrony, zwłaszcza bezsilnych cywili, to Cerastus zdają się być maszynami stworzonymi do najazdów i podbojów, choć maszyny te jednak nie posiadają tak mnogiego uzbrojenia jak ich bracia Questoris. Nie mają możliwości zainstalowania broni karapaksowej, znajdującej się na plecach pojazdu. Również brak u nich broni wbudowanej w ramię Rycerza jak np. karabin maszynowy. Ich główne uzbrojenie choć nieco potężniejsze od Questorisowego, niestety często nie posiada wbudowanej broni dodatkowej, przez co nieco traci na uniwersalności.

Przedstawiciele

Vornherr Rycerz Cerastus, zaprzestanie smutku

Acheron, dom rycerski Vornherr

Rodzina pancerzy Cerastus składa się z czterech znanych przedstawicieli:

Acheron

Rycerz przeznaczony do usuwania piechoty choć doskonale radzi sobie też z większymi oponentami. Jednak jego główny cel to element psychologiczny - szerzenie strachu i paniki. Na jego wyposażenie składają się:

Cerastus Knight-Castigator Orhlacc

Oskarżyciel, dom rycerski Orhlacc

Oskarżyciel

Maszyna potrafiąca masowo, tak na bliskim jak i dalekim dystansie niszczyć lekkie pojazdy oraz piechotę. Jej uzbrojenie pozwala także na powalanie większych przeciwników. Słynie ze stoickiego Ducha Maszyny. Na jego wyposażenie składają się:

Atrapos

Malinax Knight-Atrapos rycerz imperial 2

Atrapos, dom rycerski Malinax

Najbardziej zaawansowany technologicznie i prawdopodobnie najpotężniejszy Rycerz typu Cerastus. Został stworzony przez Adeptus Mechanicus z myślą o eksterminacji ogromnych wrogich maszyn. Najrzadszy w czasach Wielkiej Krucjaty. Na jego wyposażenie składają się:

Lansjer domu Makabius, uczta popiołów

Lansjer, dom rycerski Makabius

Lansjer

Doskonały do roli oflankowania wroga, dzięki odpowiedniemu wyposażeniu jest skuteczny w pojedynkowaniu się, zwłaszcza z ogromnymi przeciwnikami mogącymi walczyć w zwarciu. Najliczniejszy przedstawiciel rodziny Cerastus. Na jego wyposażenie składają się:

  • Rękawica Jonowej Tarczy - wersja tarczy jonowej wbudowanej w mechaniczną rękę, doskonała w deflektowaniu tak pocisków jak i uderzeń.
  • Lanca Uderzeniowa Cerastus - broń przeciwpancerna tak w walce bezpośredniej jak i na dystansie dzięki opcji wystrzału ogromnej kuli plazmy.

Opcjonalne wyposażenie

Opcjonalnym wyposażeniem dla każdego z wyżej wymienionych Rycerzy typu Cerastus jest Augmetyka Okularów, która daje możliwość lepszej noktowizji.

Źródła

Codex: Imperial Knights 7th edition;

  • Historia, s. 6-7

The Horus Heresy Book Four: Conquest;

  • Charakterystyka, s. 305
  • Historia, s. 305
  • Przedstawiciele, s. 305-307

The Horus Heresy Book Four: Retribution

  • Przedstawiciele, s. 278

Forge World