FANDOM

Burszuje (ang. Nobz) - członkowie kasty rządzącej, o przynależności do tej grupy decydują: siła, wielkość i agresywność Orka.

Charakterystyka

Ork Nobs

Burszuje Wrednych Słońc, ruszają do walki

Jedynym Orkiem roślejszym od Burszuja jest Herszt, przez co Burszuje są praktycznie bezkarni jeśli chodzi o  znęcanie się nad pozostałymi zielonoskórymi. Taki stan rzeczy sprawia że Burszuje są bardzo aroganccy i natychmiast wymierzają karę każdemu Orkowi lub Pętakowi , który odezwie się niepytany, lub w inny sposób zirytuje Burszuja (np. zapomni przynieść śniadanie lub przeładować broń Burszuja). Na polu bitwy Burszuje dowodzą Bandami mniejszych Orków, lub łączą się w oddziały zamożnych i zaprawionych w bojach weteranów. Oddział Burszujów może stanowić osobistą straż Herszta, tacy Burszuje są jeszcze potężniejsi i bogatsi, a jeśli Herszt  padnie w boju, to najpotężniejszy Burszuj zajmie jego miejsce (oczywiście najpierw zabijając pozostałych chętnych na to stanowisko).

Wyposażenie

Burszuje zawsze używają najlepszego sprzętu, z jednej strony mają wystarczająco dużo zębów, by zachęcić Mekaniaków do pracy, z drugiej mogą skonfiskować broń innego Orka, który ośmielił się mieć lepsze wyposażenie od Burszuja. Podstawowym wyposażeniem Burszujów są Gnaty i Rembaki, ale każdy szanujący się Burszuj (czyli w zasadzie wszyscy) zainwestuje w lepszą broń. Ulubioną bronią tych Orków jest Wielki Rembak (ang. Big Choppa), jest to duży, ciężki topór, świetnie sprawdzający się w dłoniach kogoś tak silnego jak Burszuj. Bardziej zamożni Burszuje, mogą sobie pozwolić na zakup Energoszponów (ang. Power Klaws), to potężna, zasilana tłokami broń, w działaniu przypominająca Rękawice Energetyczne. Do walki zasięgowej najczęściej używają Sprzężonych Spluw (ang. Twin-linked Shootas), są to w zasadzie dwie Spluwy, połączone ze sobą w jedną broń. Oprócz Sprzężonych Spluw istnieją jeszcze Bronie Łonczone (ang. Kombi-Weapons), czyli dwie bronie, połączone w jedną (np. Spluwa-Rakietomiot, Spluwa-Ogniomiot). Burszuje, mogą ponadto wyposażyć się w Cienszkie Blachy (ang.'Eavy Armours), podobne do tych używanych przez Tfardzieli, lub w Megablachy.

Megaburszuje

Ork in Mega Armour

Megaburszuj Gofów

Odpowiednio bogaty Burszuj, może zostać Megaburszujem (ang. Meganob). W tym celu musi się udać do Mekaniaka i zlecić mu wykonanie dla siebie Megablachy (ang. Mega Armour). Megablacha, to bardzo ciężki i wytrzymały egzoszkielet, zasilany silnikami tłokowymi. Każda Megablacha na podstawowym wyposażeniu ma Sprzężoną Spluwę i Energoszpon, choć na życzenie Burszuja, można zamiast Sprzężonej Spluwy, wyposażyć ją w Broń Łonczoną. Megablachy ważą kilka Ton, przez co są bardzo powolne, ponadto podczas bitwy, Megaburszuj może się łatwo przewrócić (np. w wyniku trafienia bronią większego kalibru lub pobliskiego wybuchu), wówczas aby go podnieść, potrzebna jest pomoc kilku innych Orków. Megablacha, swoją wytrzymałością dorównuje pancerzom Terminator.

Burszuje Motórowcy

Burszuje Motórowcy (ang. Nob Warbikers), to Burszuje preferujący poruszać się po polu bitwy na Motórach. Burszuj Motórowiec, nie może używać Megablachy, gdyż za często by się wywracał.

Źródła

  • Kodeks: Orkowie (4 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki