FANDOM

Bronie Psioniczne Nemesis (ang. Nemesis Force Weapons) - grupa broni do walki wręcz, wykorzystująca moc psychiczną noszącego. Ostrze pokryte jest anty-demonicznymi runami, co czyni je zabójcze dla różnych pomiotów Spaczni i psioników, zaś głownia zawiera generator pola energetycznego, pozwalający na wzmocnienie broni mocą psychiczną wojownika. Bronie Psioniczne Nemesis ignorują pancerz przeciwnika, nie mogą za to być zniszczone przez bronie energetyczne.

Najbardziej rozpoznawalną bronią Szarego Rycerza jest właśnie Miecz Psioniczny i jego warianty. Każdy Brat Bitewny ma obowiązek dbać o swoją broń Nemesis. Po wielu latach walki cząstka osobowości Kosmicznego Marine pozostaje w ostrzu i nadal istnieje, nawet po śmierci poprzedniego właściciela.

Rodzaje

Halabarda Nemesis

Nemesishalabarda

Halabarda Nemesis

Jest wytworzoną z najwyższym kunsztem bronią drzewcową  z zakrzywionym ostrzem i mocną rękojeścią. Szary Rycerz Może ją używać przy pomocy jednej ręki, jednak broń staje się jeszcze bardziej niebezpieczna, kiedy używana jest oburącz. 

Miecz Nemesis

Nemesismieczyk

Miecz Nemesis

Lżejszy niż halabarda, może mieć wiele form. Przy ich tworzeniu używa się tajemnej magii i złożonych formuł naukowych, a na koniec montuje się generator pola mocy takie samo jak w innych Broniach Nemesis. Doskonała broń do parowania ataków demonicznych przeciwników.

Nemesismlotinkwizytorski

Młot na Demony Nemesis

Młot na Demony Nemesis  

Najczęściej używana Broń Nemesis poza zakonem Szarych Rycerzy. Użytkownikami są Inkwizytorzy Ordo Malleus o wysokiej pozycji. Niszczycielska moc Młota łączy się tutaj z konstrukcją Broni Nemesis w celu zwalczania demonów.  

Nemesiskijekobronny

Laska Ochronna Nemesis

Laska Ochronna Nemesis  

Jest obronnym narzędziem, może być użyta do parowania ataków, które przebiłyby nawet zbroję terminatorską.

Nemesisfalchiony

Falchiony Nemesis

Falchiony Nemesis

Używane zawsze w parach. Dzięki mocowaniu Szturmowego Boltera na nadgarstku marine może bez problemu ich używać. Monofilamentowy obwód pozwala na zwiększenie szybkości cięcia.

Wielki Miecz Nemesis

Może być montowany tylko na Nemesis Dreadknight'ach. To ogromne ostrze ze srebra i stali zbyt wielkie by zwykły Astartes mógł go używać. Natomiast w pancerzu bitewnym Nemesis jest potężną bronią, nawet przeciwko Większym Demonom. 

Pięść Zguby Nemesis

Wariant pieści energetycznej, także może być użyta tylko w Nemesis Dreadknigh'cie. Dostatecznie potężna by zmiażdżyć człowieka w uścisku.

Źródła

  • Dark Heresy Daemon Hunter s.130,131
  • Codex Grey knights 7ed. s.67, 199

Więcej z Fandomu

Losowa wiki