FANDOM

Bombastat

Bomba statyczna

Bomba Statyczna (ang. stasis bomb) - cenny relikt z czasów Mrocznej Ery Technologii, znajdujący się na wyposażeniu Mrocznych Aniołów. Wytwarzana przez zakonnych Techmarines w pracowniach Skały, na podstawie odnalezionego STC. Co ciekawe Mroczne Anioły nie przyznają się do posiadania wzorca konstrukcyjnego tej broni.

Charakterystyka

Bomba ta łączy użycie materiałów wybuchowych i starożytnej, niezbyt znanej technologii, która powoduje zatrzymanie upływu czasu. Wybuch powoduje pewne obrażenia, a także chwilowe unieruchomienie ofiar w centrum wybuchu. O ile zatrzymanie czasu jest liczone w milisekundach, powoduje znaczące skutki - dezorientację i spowolnienie reakcji wroga. Ofiary Bomby Statycznej są łatwym celem dla pobliskich drużyn Skrzydła Kruka i Terminatorów Skrzydła Śmierci i najczęściej są to Upadli. Ci nieszczęśnicy są później wydawani w ręce Kapelanów Śledczych i są poddawani strasznym torturom mającym wymusić na nich wyznanie winy.

Broń jest chętnie używana przez zakon, zwłaszcza w czasie polowania na Upadłych. Mimo pewnego ryzyka śmierci ofiary, z powodu zastosowania materiałów wybuchowych, umożliwia złapanie celu żywego. Znajduje się na wyposażeniu myśliwców Mroczny Szpon.

Lukas Łgarz z zakonu Kosmicznych Wilków ma zamontowaną Bombę Statyczną w miejscu drugiego serca, które utracił w czasie ataku na statek księcia Sliscusa z Mrocznych Eldarów. Kiedy jego drugie serce przestanie bić, jej wybuch spowoduje, że on i jego przyszły zabójca zastygną na zawsze, tworząc wieczny pomnik jego chwały.

Źródła

Codex Dark Angels 6 Ed. s.51,61,86

Codex Dark Angels 7 Ed.

Codex Space Wolves 7 Ed. s.143

Więcej z Fandomu

Losowa wiki