Fandom

Astronomican

Bojowozy

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij

Bojowozy (ang. Warbuggies) - lekkie pojazdy szturmowe Orków zazwyczaj działające w szwadronach po 2-3 maszyny, jednostka ta specjalizuje się w szybkich rajdach na pozycje wroga oraz w nękaniu piechoty i wolnych, mało zwrotnych pojazdów.

Budowa

Bojowóz.png

Bojowóz

Typowy
Terenowóz.jpg

Terenowóz

Ogniomiot 1 Edycja.jpg

Ogniomiot

Bojowóz to czterokołowy, dwumiejscowy pojazd przypominający samochód. Niskie zawieszenie, grube opony, turbodoładowany silnik i praktycznie brak opancerzenia sprawiają że Bojowozy mogą osiągać znaczne prędkości, porównywalne do tych z jakimi poruszają się Motóry. Każdy pojazd wyposażony jest w specjalną, obracaną platformę z uzbrojeniem takim jak: Sprzężona Wielka Spluwa czy Sprzężony Rakietomiot, natomiast pojazdy wyposażone w Ogniomiot traktowane są jako osobny typ, podobnie jak te które posiadają gąsienice.

Specjalne wersje

  • Terenowozy (ang. Wartrakks) - w tych pojazdach tylne koła zostały zastąpione przez gąsienice, z tego powodu pojazd jest trochę wolniejszy od typowego Bojowozu ale za to znacznie lepiej radzi sobie z poruszaniem się po trudnym terenie czy ruinach.
  • Ogniomioty (ang. Skorchas) - niektóre Terenowozy wyposaża się w ciężkie miotacze ognia znane jako Ogniomioty i nazywa się je właśnie ze względu na to niezwykłe uzbrojenie. Każdy taki pojazd jest wyposażony w pokaźnych rozmiarów zbiornik na paliwo, najczęściej w formie przyczepy ciągniętej za Ogniomiotem.

Ciekawostki

  • Wystepujacy w grze Dawn of War, Terenowóz znacząco różni się wyglądem od modeli Games Workshop oraz opisu z Kodeksu.
  • W polskiej wersji Dawn of War błędnie przetłumaczono Wartrakk jako Pancerfura.

Galerie

Źródła

  • Kodeks: Orkowie (4 edycja)
  • Dawn of War (gra PC)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki