FANDOM

Bogowie Eldarów - Zdaniem Eldarów Slaanesh podczas swojego okrzyku zabił większość eldarskich bogów. Przetrwał w całości jedynie bóg Arlekinów, Cegorah.

Bogowie Eldarów

Asuryan, Król Feniks

Asurmen2

Asurmen

Był on najważniejszym bogiem. Jest najstarszy i ma co najmniej dwóch braci. Obecnie można go ujrzeć w formie nieśmiertelnego Asurmen'a - Lorda Feniksa Ponurych Mścicieli, półboga.

Khaela Mensha Khaine

Młodszy brat Asyuryan'a. Jest patronem zarówno morderstwa oraz bezmyślnej rzezi jak i służby wojskowej oraz umiejętności wojennych. Stoczył pojedynek ze Slaaneth, który przegrał i w efekcie został wygnany z Osnowy. Teraz jego ucieleśnieniem jest Awatar Khaina.

Vaul

Jest kalekim kowalem. Mówi się iż stworzył potężną broń i usiłował pokonać Khaine'a. Niestety, ale nie udało mu się, odebrano mu broń (Przywłaszczył ją sobie Khaine) a następnie przykuto do własnego kowadła.

Isha

Bogini plonów, matka rasy Eldarów. Podobno przed zniszczeniem uratował ją Nurgle. Są pogłoski że Nurgle się w niej zakochał lub zamknął w swoich laboratoriach by testować na niej coraz to straszniejsze choroby. Wiadomo jednak że w tajemnicy Isha ostrzega mentalnie Eldarów o planach pana zgnilizny.

Lileath

Jest najmłodszą boginią. Włada ona snami oraz losem.

Morai-Heg

Jest najstarsza. Nie emanuje pięknem. Jest wiedźmą i nosi przy sobie skórzany woreczek, w którym trzyma losy śmiertelników.

Cegorah

Bóg Arlekinów, zwany Roześmianym Bogiem. Przeżył i skrywa się w pajęczym trakcie.

Ynnead, Bóg Umarłych

Wielu proroków, którzy wielokrotnie przewidywali zdarzenia typu Herezja Horusa widziało, że natychmiast po śmierci ostatniego z rasy Eldarów, narodzi się Ynnead - Władca Śmierci. Zabije on Slaaneth (O tym się nie mówi, jednak może wskrzesi Eldarów).

Gia (lub Gea)

Gea była żeńską boginią Eldarów uosabiająca w swej osobie zarówno cechy Asuryana, Króla Feniksa jak i Kaela Mensha Khaine, Krwaworękiego boga.

Hoec

Czczone przez eldarskich Łowców bóstwo wędrówki, które wedle wierzeń jego wyznawców pozostawało w ciągłym ruchu, nieustannie przemierzając bezkresne ścieżki ukryte w głębi Pajęczego Traktu.

Bogowie Egzodytów (Eldarzy zamieszkujący Dziewicze Światy)

Bóg Cobra

Animalistyczne bóstwo śmierci i zniszczenia, czczone przez niektórych Eldarów zamieszkujących Dziewicze Światy. 

Bóg Skorpion

Animalistyczne bóstwo ochrony i opieki, czczone przez niektórych Eldarów zamieszkujących Dziewicze Światy. 

Bóg Wąż (zwany Saim-Hann)

Animalistyczne bóstwo mądrości i sekretnej wiedzy, czczone przez niektórych Eldarów zamieszkujących Dziewicze Światy. 

Źródła

  • Kodeks eldarów (6ed.)
  • Kodeks eldarów (4ed.)
  • The Masque of Vyle (Nowela) Andy Chambers.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki