FANDOM

Blasterneutronowy01

Schemat blastera neutronowego

Blastery neutronowe (ang. Neutron Blaster) to potężna broń używana w Dominium Tau. Wykorzystywana jest jednak tylko i wyłącznie przez Skrzydlarzy - wojowników sprzymierzonej z Tau rasy Vespidów. Jest to miks technologii obu tych ras. Charakteryzuje się dużą siłą i mocą penetrującą, jednak niewielkim zasięgiem. Zasilane są kryształami wydobywanymi na planecie macierzystej wspomnianych insektoidów Vespid.

Właściwości

Na końcu każdego blastera zamontowane są zawierające duży potencjał energetyczny kryształy, które wydobywane są wydobywane w najgłębszych kopalniach świata macierzystego Vespidów. Tau zapewnili swoim owadopodobnym sojusznikom technologię zdolną wykorzystać moc uśpioną w minerałach - stworzona została w ten sposób zabójcza broń. Promienie neutronowe tworzone przez blastery bez problemu są w stanie przebić się przez większość pancerzy wrogiej piechoty i usmażyć ciało.

Z broni tej mogą korzystać wyłącznie Vespidzi. Jest to spowodowane aspektami czysto technicznymi, jako iż wibracje wywoływane przez ich skrzydła emitują ultradźwiękowy sygnał, który to perfekcyjnie modeluje i nastraja energię w kryształach.

Źródła

Codex Dominium Tau 6th edition, str. 54, 65

Więcej z Fandomu

Losowa wiki