FANDOM

Bitwa o Duriel - bitwa pomiędzy sojuszem Światostatków Iyanden i Biel-Tan oraz Kabały Czarnego Serca a Tyranidzką Flotą-Rojem Kraken.

Preludium

Po odparciu pierwszego ataku Floty-Roju Kraken, Eldarzy z Iyanden stworzyli wyrwę w świecie rzeczywistym która to z kolei wciągnęła do siebie całą Flotę-Rój. Wkrótce po tym, Prorokini imieniem Taec Srebrne Oko przepowiedziała powrót bio-statków Krakena do świata realnego. Co gorsza, przepowiedziała również że Kraken połączy się z Flotą-Rój Lewiatan, tworząc siłę zdolną w dowolnej chwili zniszczyć Światostatek Iyanden. Eldarzy za nic nie mogli do tego dopuścić.

Zbieramy koalicje

Rada Proroków wiedziała, że dysponując tylko siłami swojego Światostatku nie zdoła pokonać Krakena, wysłała więc prośbę o pomoc do wszystkich Eldarów. Na wiadomość odpowiedzieli tylko Eldarzy z Biel-Tan i (co było niemałym zaskoczeniem dla wszystkich) Mroczni Eldarzy z Kabały Czarnego Serca. Koalicja oddała się pod rozkazy Taeca Srebre Oko by zgodnie z jego przewidywaniami powstrzymać Flotę-Rój Kraken na planecie na której się zatrzymała, Durielu.

Bitwa

Mroczni Eldarzy zaproponowali Taecowi sposób na pokonanie Tyranidów przy jak najmniejszych stratach własnych. Dostarczyli mu Ogniste Serce, potężny mrocznoeldarski artefakt, który gdy jest w pełni naładowany, jest w stanie zniszczyć planetę. Broń miała jednak dwie wady: pierwszą był fakt, że zasilany był energią psioniczną a druga, że nie może być zdetonowana zdalnie. Wynika z tego, że najpotężniejszy psionik w Iyanden będzie się musiał poświęcić, by powstrzymać Tyranidów.

Na Duriel jako pierwsi przybyli Eldarzy z Biel-Tan i to oni przyjęli na siebie ciężar walk. Gdy Światostatek Iyanden był nad orbitą planety, został zaatakowany przez tyranidzkie Biostatki. Hordy Tyranidów wdarły się na pokład a Taec rozkazał Władcom Upiorów chronić Bram Osnowy, by stwory nie przedostały się do Pajęczego Traktu. Reszta sił Światostatku i Mrocznych Eldarów (którzy przybyli niedługo później) walczyła z Tyranidami na terenie Światostatku. Napastników udało się odepchnąć głównie dzięki przebudzeniu Awatara Khaine'a. Siły Iyanden i Mrocznych Eldarów przybyły na planetę po to by się przekonać, że ostateczna bitwa już trwa. Siły koalicji zebrały się wokół miejsca zwanego Godspeaks by tam bronić się prze tyranidzką hordą tak długo, aż Taec naładuje Ogniste Serce. Gdy w końcu do tego doszło, Mroczni Eldarzy się wycofali, tylko nieliczne siły Biel-Tanu i Iyanden pozostały na planecie w chwili, gdy została całkowicie zniszczona. Biostatki Tyranidów które pozostawały nad orbitą Durielu, zostały zniszczone przez flotę Księcia Yriela.

Skutki

Flocie-Rojowi Kraken nie udało się połączyć z Lewiatanem. Co gorsza, została praktycznie zniszczona.

Eldarzy ponieśli ciężkie straty, zwłaszcza Światostatek Biel-Tan. W czasie walk zginęła Taec Srebrne Oko.

Mroczni Eldarzy również ponieśli straty, jednakże nie tak ciężkie jak ich kuzyni.

Ciekawostki

- Ta bitwa to jedyny udokumentowany przypadek użycia Ognistego Serca

- Bitwa o Duriel miała miejsce pomiędzy Pierwszym atakiem Krakena a Waagh! Rekkfist

- Mimo że Władcy Upiorów mieli strzec Bram Osnowy, wielu Tyranidów przedostało się do Pajęczego Traktu. Jednostki te utraciły jednak łączność z Umysłem Roju. Niektóre żyją tam do dziś

Źródła

Iyanden: Codex: Eldar Suplement

Więcej z Fandomu

Losowa wiki