FANDOM

Banesword2.jpg
Banesword to potężna machina wojenna, stosowana głównie w wojnach pozycyjnych/oblężniczych. W przeciwieństwie do swojego bliskiego kuzyna Banehammera, Banesword jest o wiele rzadziej spotykany i bardziej pożądany. W Imperium usłyszeć można anegdotę, iż ze względu na reputację tej maszyny wielu dowódców gwardii, zastąpiłoby 2 swoje regimenty na rzecz tego potwora.

Uzbrojenie

Uzbrojenie główne - W tej wersji Shadowsworda, działo Vulkan zostało zastąpione zmodyfikowaną wersją moździerza Tremor - działem Quake. Oferuje ono większą celność, oraz zasięg, od swojego moździerzowego brata. Zabiegi te powodują zmianę założeń taktycznych Banesworda. Nie jest on już wykorzystywany jako czołg szturmowy na pierwszej linii, lecz jako potężne wsparcie artyleryjskie 2. linii. Celem jego potężnego działa, padają najczęściej umocnienia przeciwnika, a nie jak ma to miejsce w przypadku Banehammera skupiska piechoty. Warto nadmienić iż działo Quake montowane jest na niektórych wariantach Tytanów. Stwarza ono pewne zagrożenie, dla żołnierzy imperium gdyż mogą oni zostać ranieni odłamkami.

Uzbrojenie dodatkowe - Stanowią je 2 podwójne ciężkie boltery, lub ciężkie miotacze płomieni, oraz 2 działa laserowe, w dwóch sponosnach na burtach pojazdu. Dodatkowo pojazd może zostać wyposażony w rakietę hunter-killer, oraz montowany na włazie sprzężony bolter szturmowy, lub ciężką igłownicę.

Nadawanie imion

Nazywanie Baneswordów jest częścią imperialnej tradycji. Gdy nowy pojazd wyjedzie z fabryki nie posiada jako takiego imienia, nazywany jest po prostu numerem seryjnym. Prawdziwe imię zdobywa podczas bitwy, gdzie tworzy je imię jego najsilniejszej ofiary, np. Khorn's Doom.

Znane Baneswordy

Zguba Mistrza Wojny (Warmaster's Ruin) - należący do 44. Tallrańskiego

Zagłada Tyrona (Tyron's Doom) - należący do 23. Cadiańskiego

Egzekutor Cadanthu (Executioner of Cadanth) - należący do 2. Vestoriańskiego.

Źródła

  • Banesword według Games Workshop

Więcej z Fandomu

Losowa wiki