Fandom

Astronomican

Azrael

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Azrael jest obecnie Najwyższym Mistrzem Zakonu Mrocznych Aniołów. Nosi też zaszczytny tytuł
Images (3).jpg
Strażnika Prawdy. Azrael, inaczej niż większość innych członków Wewnętrznego Kręgu, jest charyzmatyczny, żywy, prędki w czynach i nie waha się wypowiadać swego zdania.

Jego oblicze jest równie majestatyczne, co przerażające; dla towarzyszy broni to symbol nadziei, dla wrogów – maska świętej grozy. Zawsze wydaje rozkazy stanowczym i zdecydowanym głosem – głosem człowieka przekonanego ponad wszelką wątpliwość o słuszności swej sprawy. Azrael jest nie tylko dowódcą jednej z najpotężniejszych formacji bojowych w całym Imperium, ale kieruje też łowami na Upadłych i strzeże najcenniejszych tajemnic Zakonu. Mówi się, że z tytułu swego zaszczytnego stanowiska Azraela dostęp do najbardziej przerażających spośród prawd,znanych wcześniej tylko innym Najwyższym Mistrzom.

Azrael przewodniczy obradom Wewnętrznego Kręgu i sprawuje władzę nawet nad Wielkimi Mistrzami Zakonów Sukcesorów Mrocznych Aniołów. Jest jedynym strażnikiem sekretów, zamkniętych szczelnie w mrocznych komnatach wiele kilometrów pod powierzchnią Skały, komnatach, które odważają się przemierzać tylko Czuwający w Mroku. Każdy Najwyższy Mistrz wybiera swego następcę spośród członków Wewnętrznego Kręgu. Gdy stary Mistrz umiera, jego wybrańcowi, podczas specjalnej ceremonii, przekazuje się związane z jego nowym stanowiskiem insygnia. Otrzymuje on Lwi Hełm, potężny artefakt, ponoć noszony kiedyś przez samego Liona El’Jonsona. Jest to uskrzydlony hełm, którym opiekuje się Powiernik Hełmu, jeden spośród Czuwających w Mroku. Lwi Hełm generuje potężne pole siłowe, które chroni Najwyższego Mistrza i tych, którzy stoją w jego pobliżu nawet przed najstraszliwszymi z ataków.

Otrzymuje również okryty chwałą Miecz Tajemnic, wykonany z pojedynczego kawałka, czarnego jak noc , obsydianu o ostrzu tak doskonałym, że od dnia wykucia, tysiąclecia temu, nie ukruszyło się, ani nie straciło ostrości. Przekazuje się mu też Lwi Gniew, broń podczepianą, zbudowaną, podobno, przez Technomaga Prestora Niedościgłego, w dniach tuż po upadku Calibanu. Najwyższy Mistrz wkłada potem Obrońcę, wspaniały pancerz szturmowy, na którym wyryte są symbole jego nowego stanowiska. Lecz najświętszymi relikwiami, które trafiają pod jego opiekę, są Wielkie Chorągwie Zakonu.

Najwyższy Mistrz osobiście wyznacza braci, którzy będą je dzierżyli w bitwie. Wszystkie te artefakty to potężne symbole Zakonu Mrocznych Aniołów, a każdy z nich przekazywany był przez wieki z Mistrza na Mistrza jako pamiątka i świadectwo dziedzictwa Zakonu oraz obowiązków jego przywódcy. Tylko Azrael, jako Najwyższy Mistrz, zna największą spośród tajemnic Zakonu.

W samym sercu Skały znajduje się cela wyłożona adamantynowym pancerzem o grubości wielu metrów, opatrzona najpotężniejszymi z istniejących run ochrony. Wewnątrz tej celi, zawieszony od dziesięciu tysięcy lat w polu statycznym, gnije zdruzgotany człowiek,który był niegdyś Lutherem. Z powodu jego połączenia z Osnową, Mroczne Anioły są w stanie wykorzystać go– w tych rzadkich chwilach, gdy jest przytomny – w charakterze wyroczni. Każdy Najwyższy Mistrz próbował już wymusić na arcyheretyku przyznanie się do winy i żal za grzechy, ale nawet Azrael nie zdołał przebić się przez jego obłęd. Luther nie przestaje bluźnić i bełkotać, powtarzając,że nie potrzebuje spowiedzi i pokuty, gdyż pewnego dnia Lion El’Jonson powróci i wybaczy mu jego grzechy. Dzień ten, jak twierdzi, jest niedaleki, a Lew już się zbliża...

Ciekawostka

To samo imię nosi nad-bóg, "śmierć wszechświata, początek i koniec czasu", w świecie dysku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki