FANDOM

Atak na Cephian IV (lub Bitwa o Cephian IV) - była to imperialna akcja militarna, która miała na celu odbicie świata Cephian IV z rąk okupujących ją wojsk dosyć niezwykłego sojuszu Legionu Alfa, Mrocznych Eldarów i żyjących tam od tysiącleci mutantów.

Historia

Cephian IV był mało znaczącym światem, który w 37 milenium został podbity przez Legion Alfa. Jego mieszkańcy byli podzieleni na plemiona, a na każde z nich od tysiącleci oddziaływał Chaos. Jedyna większa bitwa jaka odbyła się, miała miejsce w górach na północy, gdzie stacjonowała mała drużyna Czarnych Templariuszy. Stacjonowała tu, ponieważ Cephian IV był potencjalnym punktem przeładunkowym dla sił biorących udział w krucjacie na terenie Gwiazd Ghoul. Wiadomo, że Legionowi, oprócz mieszkających na planecie plemion, wsparcia udzielili też żyjący tam mutanci. Warty odnotowania jest fakt, że niektóre oddziały Czarnych Templariuszy broniły się przez cztery tysiące standardowych lat!

Akcja-Reakcja

Władze zakonu Czarnych Templariuszy w końcu zwróciły uwagę na fakt, że nie tylko stracili kontakt z planetą i stacjonującymi tam Kosmicznymi Marines, ale i ataki kultów Chaosu nasiliły się w tamtych rejonach. Wyciągnięcie z tego wniosków najwyraźniej zajęło im cztery tysiące lat, bo dopiero w 41 milenium postanowili wysłać tam swoje wojska. Wyprawę na Cephian IV poprowadził kapelan Develain, doświadczony wojownik cechujący się wielką mądrością, ale i powściągliwością (nie jest to cecha często spotykana w tym zakonie). Przed wyprawą na Cephian IV Develain zebrał swoich braci oraz neofitów i wspólnie złożyli śluby, których przesłanie było jasne - albo zniszczą plugawych zdrajców ku uciesze Boga Imperatora, albo zginą próbując.

Łączmy się!

Gdy siły Legionu Alfa dowiedziały się o zbliżających się siłach "sług Fałszywego Imperatora", postanowiły działać. Zrobiły dosyć rzadko spotykany krok, mianowicie zawarły sojusz z kabałą Rozdzielonego Ostrza (ang. Sundered Blade). Nie jest jasne jak do tego doszło, wiadome jest natomiast, że Legion obiecał Mrocznym Eldarom wiele rzezi i niewolników. Biorąc pod uwagę fakt, że się zgodzili, można wysunąć tezę, że Legion Alfa nie wyjaśnił swoim nowym sojusznikom, z jakiego rodzaju wrogiem przyjdzie im się mierzyć.

Bitwa

Mutant Mob

Mutanty

Początkowo Czarni Templariusze zamierzali przejąć planetę w spontanicznym szturmie. Jednakże wszystko zmieniło się, gdy odkryli, że w górach nadal walczą ich bracia. Wtedy połączono się z walczącymi tam oddziałami i zrzucono im zaopatrzenie. Gdy Legion Alfa był zajęty walką z Kosmicznymi Marines na planecie, posiłki lądowały już na kapsułach inwazyjnych. Niestety Czarni Templariusze nie wiedzieli o przymierzu Mrocznych Eldarów i Kosmicznych Marines Chaosu. Samoloty tych pierwszych zestrzeliły wiele kapsuł Czarnych Templariuszy. Bitwa zaczęła się dla wojowników Imperatora niefortunnie, jednakże potem ataki Kosmicznych Marines nasiliły się. Mimo, iż Legion Alfa używał mieszkańców planety i mutantów w charakterze mięsa armatniego, Czarni Templariusze zajmowali coraz to większe połacie planety. W tej sytuacji Mroczni Eldarzy postanowili wycofać się z planety, biorąc przy okazji do niewoli mieszkańców planety, heretyków, a nawet paru Kosmicznych Marines i Kosmicznych Marines Chaosu. Pozbawione wsparcia siły Chaosu nie miały szans na zwycięstwo, a prowadzący wyprawę Kapelan Develain pozbawił dowódcę Chaosu głowy.

Pokłosie

Czarni Templariusze ponieśli duże, ale dopuszczalne straty, a ich bracia, którzy walczyli na planecie cztery tysiące lat, zostali awansowani podobnie jak kapelan Develain. Mroczni Eldarzy zadowolili się swoimi zdobyczami, a Archont Rozdzielonego Ostrza długo jeszcze chwalił się, jak jego wojska zadały rany obydwu swoim wrogom. Czarni Templariusze zabili większość legionistów z Legionu Alfa, nie wiadomo co stało się z tymi, którzy przeżyli.

Źródła

Książka "White Dwarf" - Graham McNeil

Więcej z Fandomu

Losowa wiki