FANDOM

"Śmierć jest moim mięsem, terror – moim winem."-  Asdrubael Vect podczas Konfliktu w Systemie Kaurava
Dark Eldar Lord.jpg

Asdrubael Vect,najpotężniejszy znany Archont

Asdrubael Vect - jest Mrocznym Eldarem, Archontem Kabały Czarnego Serca i aktualnie Najwyższym Władcą Mrocznego Miasta - Commorragh.

Opis

Uważany za najbardziej przebiegłą istotę w galaktyce co w połączeniu z wielką inteligencją, morderczą ambicją i sprytem sprawia, że wielu nazywa go wprost rywalem Boga Chaosu, Tzeentch'a. Vect zna dokładnie wady każdej rasy w galaktyce, a najwięcej wie o swojej własnej. Asdrubael Vect jest jednym z najstarszych, najbardziej wpływowych i najbardziej śmiercionośnych istot śmiertelnych w 41 milenium.

Historia

Wh asdruvect.jpg

We własnej osobie

Asdrubael Vect urodził się w biednej rodzinie żyjącej w najbiedniejszej dzielnicy miasta Commorragh jeszcze przed Upadkiem Eldarów. Gdy był dzieckiem, został sprzedany w niewole. Przed Upadkiem, Mroczne Miasto było rządzone przez najbogatszych i najbardziej zdeprawowanych Eldarów. Vect nie zgadzał się na taki rozwój wypadków, poprzysiągł więc sobie, że stanie się władcą Commorragh, nawet jeśli ma to mu zająć wieczność. W 27 milenium Vect założył Kabałę Czarnego Serca, organizacje stojącą w opozycji do rządzącej miastem szlachty. Gdy Kabała Czarnego Serca była już dużą organizacją, Vect postanowił wywołać powstanie. Wybuchła wojna którą potem nazwaną "Wojną Słońca i Księżyca". Wojnę wygrała szlachta. Nie wiadomo co stało się wtedy z Vectem. Mógł dostać się do niewoli lub uciekł i żył jako pirat przez długie tysiąclecia. Pojawił się ponownie po Upadku Eldarów, by przejąć władzę nad Commorragh, co mu się udało.

Trzeba zaznaczyć, że to, iż Asdrubael Vect wciąż rządzi Commogrragh jest godne podziwu. Przez całe tysiąclecia ciągle musiał walczyć z innymi Archontami, by utrzymać władzę. Często wyzywano go do bitwy, organizowano na niego zamachy, próbowano otruć, ranić w czasie bitwy z wrogiem, itd. Jedno jest pewne: jeśli komukolwiek udałoby się zabić Najwyższego Władcę Mrocznego Miasta, Commorragh popadłoby w niekończąca się wojnę domową, ponieważ tylko on gwarantuje jego jedność. 

Wyposażenie

  • Zbroja Płytowa - bardzo wytrzymała zbroja archońska. Gwarantuje znaczną ochronę a dzięki swojemu małemu ciężarowi i temu że jest zrobiona z płyt, nie przeszkadza w poruszaniu się. Przydatna dla kogoś kto liczy na porządną ochronę przy zachowaniu wysokiego poziomu mobilności.
  • Cieniste Pole - mrocznoeldarska wersja Kamuflażu Optycznego.
  • Granaty Plazmowe i Zdalnie Naprowadzane
  • Berło Mrocznego Miasta - unikalna broń należąca do Najwyższego Władcy Commorragh. Jeśli Asdrubael namierzy kogoś tą bronią, ofiara zacznie czuć potworny ból, zarówno fizyczny jak i psychiczny. Przed działaniem Berła nie chroni żadna tarcza ani bariera.
  • Kula Obsydian - kolejna unikalna broń należąca do Lorda Vecta. Broń ta pozwala swojemu właścicielowi wyssać duszę swoich przeciwników by ten mógł uleczyć swoje rany.
  • Teleporter - schowany w zbroi, ma bardzo duży zasięg.

Źródła:

Codex: Dark Eldar(5 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki