Fandom

Astronomican

Arka Zagłady

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij
Doomsday Ark.png
Arka Zagłady
(ang. Doomsday Ark) - olbrzymie działo samobieżne służące powszechnie w nekrońskich armiach. 

Wszystkie nekrońskie kodeksy uznają wyższość broni dystansowej. Złośliwi odpowiedzieli by, że to przez androidalną formę Nekronów nienadających się do walki wręcz. Prawda jest jednak taka, że najstarsza rasa w galaktyce nauczyła się używać najskuteczniejszych form walki, która ponosi najmniejsze straty w bitwach a swoje zwycięstwa odnosi dzięki przewadze technologicznej. Taką najlepiej można uzyskać na odległość a Arki Zagłady stanowią pod tym względem niebywały przykład potęgi ognia.

Konstrukcja

Podział energii decyduje o emisji mocniejszych pól ochronnych lub wzmocnieniu siły ognia. Arki nie są przeznaczone do roli czołgów i ich wytrzymałość jest dość ograniczona. Wyposażone w antygrawitacyjny napęd nie są zbyt szybkie. Poza przepotężnym Działem Zagłady dysponują dwoma bateriami oprawców gausa zdolnych do burtowych strzałów w niezależnym trybie. Arki nie są wyposażone w gąsienice ani płytowe pancerze typowe elementy machin wojennych tego typu. Dlatego ich żebrowa konstrukcja może się wydać delikatna i mało groźna. Nic bardziej mylnego.

Arka Zagłady.png

Arka w czasie oddawania salwy

Taktyka i zastosowanie

Ze względu na swoje ograniczenia Arki polegają na ostrzale wyprzedzającym. Pełna moc Działa jest możliwa tylko w nieruchomej pozycji, lecz wtedy jest zdolna do zniszczenia każdego celu. Bywa, że po pierwszej salwie doprowadzają do końca starcia unicestwiając centrum dowodzenia lub ważny obiekt bojowy.

Przekraczając technologię ludzkiego Imperium Arka jest w stanie nawet przy niedużej energii siać pożogę i zniszczenie. Jednak przy pełnej mocy jej energia cieplna przekracza zdolności nawet najpotężniejszej broni plazmowej. Trafiona piechota przepada jak gdyby nigdy nie istniała a najpotężniejsze pojazdy rozpuszczają się w ziemię. Jedynie próżniowe tarcze Tytanów dysponują niewielką szansą ochrony właściciela.

Atak frontowy na Arki jest czystym szaleństwem. Zanim ktokolwiek zdąży się do nich zbliżyć po prostu wyparuje. Co gorsza powolne działa są bardzo zwrotne co rozwiewa szanse na powodzenie oskrzydlenia. Wyłącznie zmasowany atak daje jakieś widoki na zniszczenie wroga.

Źródła

Warhammer 40 000. Kodeks. Nekroni, praca zbiorowa, tłum. Tomasz Kowalik; Paweł Kowalik; Michał Szałański, UK Nottingham 2011, str. 48

Więcej z Fandomu

Losowa wiki