FANDOM

Arcyheretyk.jpg

Tytuł ten został nadany przez oddziały Imperialne, które musiały stawić czoła tym zdrajcom. Ma on odzwierciedlać zarówno bezgraniczne oddanie jak i fanatyzm zdrajcy. Arcyheretycy to idealny przykład tego, że w Imperium nie można ufać nikomu.

Ogólne

Arcyheretycy byli niegdyś wysoko postawionymi, szanowanymi, urzędnikami państwowymi lub przywódcami wojskowymi, jednak w swej zachłanności zapomnieli o swoich obowiązkach wobec ludzkości i dążyli do powiększenia swojej potęgi. Sytuacje zwykle wykorzystują Mroczni Bogowie, którzy w zamian za moc, otrzymują nowe sługi. Z czasem taki człowiek staje się brutalnym szaleńcem, opętanym chęcią zdobycia jak największej władzy.

Mroczni przywódcy tworzą wokół siebie mroczne kulty, które z czasem powiększają się o nowych wyznawców, nie tylko zwykłych obywateli ale także wojskowych. Z czasem ugrupowania heretyckie stają się bardziej wpływowe. Wtedy Imperium ma mało czasu by zapobiec katastrofie.

W końcu na planecie (w najlepszym przypadku, bo herezja może ogarniać całe sektory) dochodzi do powstania przeciwko władzy Imperatora. Wtedy na czele wojsk, stają całkowicie obłąkani, szaleni i najbardziej oddani wyznawcy Chaosu z Arcyheretykiem na czele.

Chociaż zwykle armia heretyków jest gorzej wyszkolona i słabo wyposażona, to w rękach Arcyheretyka znajduje się najlepsze dostępne uzbrojenie. Ich wyposażenie niejednokrotnie okazywało się być lepsze od tego, które jest na wyposażeniu Astartes. Wynika to z faktu iż przywódca według zasady silniejszego zawsze otrzymuje najlepszy sprzęt.

Arcyheretyk zachowuje się brutalnie zarówno wobec wrogów jak i swojej bezładnej zbieraniny obłąkańców, którą ktoś kiedyś nazwał armią. Jest to bardzo przydatne, ponieważ łamie morale wroga i podsyca chęć walki zdrajców, nawet jeżeli jedynym motorem napędowym jest strach a za murem czy okopem czeka pewna śmierć, wyznawcy i tak ruszają do walki.

Nie można także zapomnieć o błogosławieństwach i innych darach, które Ci przywódcy otrzymują od swych mrocznych panów, a także ze względu na fakt, iż taki człowiek ma zawsze do swojej dyspozycji grupy demonów, bezrozumnych mutantów i innych bestii, które chętnie mu służą.

Źródła

Codex - [ 2007 ] - The Lost and The Damned

Więcej z Fandomu

Losowa wiki