Fandom

Astronomican

Archont

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Dark eldar archon by beckjann.jpg

Archont

Archont - przywódca Kabał Mrocznych Eldarów. Archonci są najważniejszymi i najpotężniejszymi mieszkańcami Commorragh.

Opis

Wyprawą Mrocznych Eldarów może dowodzić jedynie Archont lub Dracon. Pozycja Archonta jest wyższa i stanowi szczyt w hierarchii społeczności Mrocznych Eldarów. Bardzo często jest on chroniony przez oddział Inkubów, co nie znaczy że polega wyłącznie na nich. Sam Archont z racji swojej pozycji i doświadczenia w walce staje się maszyną do zabijania. Nawet ruchy Genokradów wydają się powolne w porównaniu z tym, co prezentuje Archont Mrocznych Eldarów. Skuteczna jest jedynie walka dystansowa, gdyż Archonci są absolutnymi ekspertami w walce wręcz. Gdy dochodzi do takowej, zwykle oddział toczący z nim bój ponosi ogromne straty,często przegrywa. Mało kto jest im w stanie dorównać pod względem umiejętności bojowych, tak więc archont na linii frontu może przesądzić o wygranej Mrocznych Eldarów. Na szczęście dla innych ras, rzadko zdarza się, aby rzucali się oni w wir walki - z reguły preferują dowodzenie swoimi siłami z bezpiecznego miejsca podczas najtrudniejszych bitew dopiero gdy przeciwnik się wycofuje lub też jest osłabiony, dołączają oni do sił zbrojnych, aby dobić konającego już wroga.

Archonci w Kabale Czarnego Serca

Zwykle na każdą Kabałę przypada jeden Archont, choć zdarzają się wyjątki, np. w Kabale Czarnego Serca. Jest w niej kilkunastu Archontów i nie są oni najważniejszymi członkami tej Kabały. Najwyżej w hierarchii Czarnego Serca stoi Najwyższy Archont Kabały, Asdrubael Vect.

Źródła

Codex: Dark Eldar

Tactica Imperialis

Więcej z Fandomu

Losowa wiki