FANDOM

Amnaich Złocisty (ang. Amnaich the Golden) jest niezwykle potężnym Strażnikiem Tajemnic.

Historia

Przemiana

Amnaich.jpg

Amnaich

Początki tego niezwykle potężnego Strażnika Tajemnic nie są do końca znane. Imperialna Inkwizycja dysponuje jedynie skrawkami informacji na temat jego genezy. Wiadomo, iż ten niezwykle potężny demon był czczony jako bóstwo jednego z nieodkrytych światów Golwyn Belt pod koniec 39M. Amnaich był lokalnym bogiem płodności i urodzaju. Aby umacniać własną wiarę, demon objawiał się raz na pokolenie, a jego głos był opisywany jako "Wirujący grzmot suszy". Prawdą jest iż Amnaich manipulował całym światem zakrzywiając czasoprzestrzeń, dzięki czemu mógł pożerać dusze swych wyznawców nie bojąc się interwencji sił Imperatora Ludzkości.

Złote Kolosy

Po wstąpieniu w szeregi Większych Demonów Slaanesh'a przyjął potężną, demoniczną formę odzwierciedlającą niemal czystą perfekcję. Niesamowity, doskonały wygląd oraz niespotykana charyzma połączona z kuszącym głosem sprawiały, iż nowo powstały demon był czczony bardziej niż kiedykolwiek, a jego żarliwi misjonarze podróżowali po całym systemie, głosząc słowo swego bóstwa. Od teraz bóstwo mogło kroczyć wśród swych wyznawców oraz szerzyć fałszywą radość i światłość. Dzięki takim działaniom stał się uznawanym bogiem na setkach światów i był czczony przez wiele pokoleń. Na tych światach Amnaich nakazał, aby w centrum każdego miasta budowano kolosalne złote posągi przedstawiające jego niemal perfekcyjną cielesną formę. Plugawa działalność demona, mimo dobrego ukrycia zdeprawowanych systemów, nie mogła umknąć czujnym Astropatom Inkwizycji, którzy wraz ze wzrostem mocy Strażnika Tajemnic zaczęli badać zawirowania Immaterium. Odkrywając nowe zagrożenie Inkwizycja zmobilizowała flotę i wyruszyła do zdeprawowanych systemów. Jednak jedynie kilka dni po wyruszeniu Imperialne floty, potężny demon przeszedł do realizacji swego mrocznego planu.

W ostatnich dniach 39M Amnaich wprowadził w życie swój demoniczny plan. Podzielił swoją świadomość i obdarzył nią wszystkie złote posągi znajdujące się w centrach miast, które stały się manifestacją jego potęgi. Imperialna flota, świadoma ogromnego zagrożenia, podjęła radykalne środki. Na każdym ze splugawionych światów rozpoczęła atak punktowy, wymierzony w złote kolosy, niszcząc przy tym nie tylko manifestacje demona, lecz również jego najżarliwszych wyznawców świętujących wstąpienie w nowe milenium. Tak Radykalne działanie połączone z późniejszą ciężką pracą misjonarzy, pozwoliło przyłączyć planetę do Imperium Ludzkości. Obecnie niegdyś splugawione systemy są stałą częścią Imperium oraz spełniają nawet najbardziej rygorystyczne wymogi stawiane światom przez Administratum.

Źródła:

  • Codex: Daemonhunters (3rd Edition)
  • White Dwarf 273 (US), "Index Malleus: Infernal Threat -- An Investigation into the Foul Daemons of the Warp", p. 93

Więcej z Fandomu

Losowa wiki