FANDOM

Dark-angels.jpg

3 Kompania w boju

3 Kompania Mrocznych Aniołów a zarazem pierwsza w kolejności numerycznej stworzona na zasadach zawartych w Codex Astartes (spośród wszystkich 10 kompanii zakonu pierwsze dwie są wyjątkowe, są nimi: Skrzydło Śmierci i Krucze Skrzydło)

W jej skład wchodzą:

  • Drużyna dowodzenia
  • 6 drużyn taktycznych
  • 2 drużyny szturmowe
  • 2 drużyny ciężkiego wsparcia

Znane Bitwy 3 Kompani

Akropolis Kurina - 551.M37

,,Odznaki, jakimi przystrojone są sztandary 3. Kompanii Mrocznych Aniołów są bardzo liczne i przynoszą jej żołnierzom ogromną chwałę. Niewiele z nich budzi jednak większą dumę, niż samotna baretka, która upamiętnia bitwę o Akropolis Kurina na PersembeII" Wypowiedź anonimowego Mrocznego Anioła

Ze względu na bliskie położenie Oka Terroru, planeta Persembe była przez wiele tysiącleci celem wielu ataków ze strony sił chaosu. Żaden jednak nie był tak zacięty, jak ten, przypuszczony przez Arcyanarchistę Potcheka, nikczemnego i spaczonego Maga Chaosu. Dokonał on bombardowania orbitalnego, który kompletnie rozproszył siły obronne planety. W ciągu tygodnia legiony heretyków, mutantów i demonów Potheka, zmiotły wszelki zorganizowany opór. Minimalne siły imperialne, które pozostały jeszcze przy życiu, wycofały się do Akropolis Kurina – starożytnej budowli wzniesionej na chwałę Imperatora podczas Wielkiej Krucjaty. Tam żołnierze Persembe postanowili uczynić swój ostatni bastion i walczyć aż do śmierci.

Jednak nigdy nie musieli wypełniać swych przysiąg. Gdy plugawa armia Arcynarchisty ruszyła do walki, niebo poczerniało od lądowników. 3. Kompania Mrocznych Aniołów dokonała śmiałego desantu. Z Kapsuł Desantowych wysypały i zwarły się z wrogiem Drużyny Taktyczne, tworząc cienki kordon oddzielający Akropolis od hordy demonów. Powietrze wypełniły odgłosy ognia z bolterów i gardłowe ryki napastników. Tuzin razy Horda Anarchisty ruszała do szturmu i za każdym razem jej atak był odpierany. Mroczne Anioły niewzruszenie stały na pozycjach, nieugięte w obliczu furii atakujących bestii. Obroną kierował Mistrz Baradiel, stojąc ramię w ramię z żołnierzami swej Drużyny Dowodzenia i to on powstrzymał natarcie Chaosu.

W tym czasie promy szturmowe „Thunderhawk”, unikając gęstego ognia, wiozły na planetę pojazdy bojowe kompanii. Gdy była ich już dostateczna liczba, Mroczne Anioły ruszyły tyralierą na wroga. Baradiel wsiadł wraz z Drużyną Dowodzenia do swego osobistego transportera szturmowego „Land Raider” ochrzczonego mianem „Gniewu Calibanu” i ruszył na wroga, szukając Anarchisty. Potchek był potężnym czarnoksiężnikiem. Uniósł dłonie i rozpoczął inkantacje, lecz słowa mocy nigdy nie zostały wypowiedziane do końca, gdyż Baradiel wycelował ze swego pokrytego srebrem boltera szturmowego i odstrzelił Anarchiście głowę. Nie przestał strzelać, aż z ciała Potcheka nie zostało już nic, poza krwawą papką na ziemi.

Gdy zwłoki Anarchisty padły na zakrwawioną ziemię, jego armia zaczęła się rozpadać. Demony uciekły z powrotem do Immaterium, ponieważ zniknęły krępujące je więzy. Z kolei zdrajcy, żołnierze śmiertelni, zrozumieli, że czeka ich zagłada. Próbowali uciekać, ale spadły na nich Anioły Śmierci i żaden nie uszedł z życiem.

Źródła

  • Kodeks Mroczne Anioły 4 edycja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki