FANDOM

34. Centaury.png

Członek 34. Betickich Centaurów

34. Betickich Centaurów (ang. 34th Betic Centaurs) - Regiment Potomków Tempestus, elitarnych żołnierzy znanych również jako Szturmowcy.

Opis

Regiment pochodzi z wulkanicznej planety śmierci Makron V. Planeta leży w pod-sektorze często najeżdżanym przez pirackie frakcje Kosmicznych Marines Chaosu. Pola treningowe miejscowej Scholi Progenium umieszczone są bezpośrednio obok samej Scholi, aby móc chronić ją przed najazdami zdrajców. Same ataki zdradzieckich Marines są jednak dobrą okazją do treningu i sprawdzenia swych umiejętności. 34. Regiment Betickich Centaurów zdobył sławę podczas Wojen Vellix. Na Valiar III – jednej z najbardziej zaludnionych imperialnych planet, Władca Czaszek poprowadził wielką falę spustoszenia, w której uczestniczyły liczne demony i machiny wojenne. Siły Chaosu zgniotły tysiące dusz pod swymi gąsienicami, równały z ziemią całe kompleksy mieszkaniowe. Niewielki garnizon Gwardii Imperialnej został zniszczony, więc 34. Betickich Centaurów został wysłany by zniszczyć wrogie machiny. Regiment wylądował za jedną z najwytrzymalszych fortyfikacji na planecie. Lada chwila miało się rozpocząć oblężenie fortecy przez demoniczne maszyny. W ukryciu czekali na Lorda Czaszek, a kiedy wreszcie się zjawił, Potomkowie otworzyli ogień rzucając melta bomby i granaty. Wrzeszczące demoniczne maszyny w wielkiej wściekłości i nienawiści zaszarżowały na żołnierzy, jednak zostały wkrótce zniszczone pod wpływem nieustającej siły ognia. Niedługo potem okrutny Władca Czaszek został także zmieniony w kupę dymiącego popiołu.

 Godło

34. Centaury Odznaka.png

Znakiem charakteryzującym Regiment jest dwu kolorowa wstęga wymalowana na ich pancerzach. Prastary symbol reprezentuje głębokie powiązanie pól treningowych z Makron V – czerwony – i Scholi Progenium – czysta biel. Pośród 34. Betickich Centaurów powszechnym jest malowanie znaku na płycie hełmu zasłaniającej twarz, jako czysty wyraz ich lojalności.

Źródła

Kodeks Militarum Tempestus (6 edycja) s. 17

Więcej z Fandomu

Losowa wiki