FANDOM

33. Deltyckich Feniksów (ang. 33rd Deltic Phoenixes) jest regimentem Potomków Tempestus, elitarnych jednostek do zadań specjalnych.

33.Deltyckich Feniksów.jpg

Szturmowiec z 33. regimentu Deltyckich Feniksów

Opis

To jednostka jest złożona z ludzi, którzy zostali w przeszłości osieroceni przez Mrocznych Eldarów, którzy najechali planetę Kaldamor. Proces czyszczenia pamięci wymazał wspomnienia tamtego dnia z głów żołnierzy, ci jednak mimo wszystko posiadają na swoim koncie większą liczbę zabójstw przedstawicieli tej rasy obcych. Najbardziej znaną akcją 33. jest obrona bliźniaczych księżyców świata Erendix. Znajdujące się tam ludzkie osiedla zostały najechane przez Archonta Vaxmara i kabałę Szmaragdowego Szponu (ang. Emerald Talon). Wielu nieszczęsnych urzędników zostało zabranych do Commorragh i przekazanych konwentom Haemonculi. 33. został wysłany na Erendix, oczekując kolejnego ataku, który w końcu nastąpił na najbardziej zaludnionym księżycu. Szturmowcy popędzili w kierunku powierzchni, rozdzielając się na wiele samodzielnych drużyn. Z niezwykłą szybkością i mobilnością przedzierali się przez kolejne szeregi wojowników, podczas gdy Tauroxy Prime skutecznie niszczyły pojazdy typu  Korsarz i Grabieżca. Dowództwo Segmentum było pod wielkim wrażeniem szybkości i precyzji ataku 33. regimentu i od tego czasu jednostka była wzywana przy każdej okazji, kiedy ten gatunek obcych atakował terytoria ludzkości. Archont Vaxmar jednak, uszedł z życiem i nie zapomniał o tych, którzy wybili do nogi połowę jego kabały. Wściekli Mroczni Eldarzy z wielkim zainteresowaniem śledzą poczynania 33. regimentu, planując wystarczająco bolesną zemstę.

Godło

33.Deltyckich Feniksów godło.jpg

Godło 33. regimentu Deltyckich Feniksów

33. regiment Deltyckich Feniksów nosi symbol znany jako Infernus Ressurectus. Przedstawia ono roztargnionego feniksa, który znajduje się między kawałkami rozdartego świata. Oznacza to postanie 33. z ruin ich rodzimego świata.

Źródła

Codex: Militarum Tempestus s. 29

Więcej z Fandomu

Losowa wiki