FANDOM

Łańcuchowy Żniwiarz (ang. Reaper Chainsword) - wielka broń łańcuchowa klasy Żniwiarz w formie miecza, stanowiąca najbardziej rozpoznawalne i podstawowe uzbrojenie w Domach Rycerskich u Imperialnych Rycerzy.

Budowa

Łańcuchowy Żniwiarz Reaper Chainsword Imperialni Rycerze Imperial Knights.png

Łańcuchowy Żniwiarz

Trzykrotnie dłuższy od człowieka, takich rozmiarów jak mały czołg, Żniwiarz posiada grubą osłonę na łańcuch, wielki silnik i system bardzo silnych serwomotorów który wraz ze specjalnym mocowaniem pozwala Rycerzowi na posługiwanie się tą bronią z niezwykłą siłą i szybkością.

W przeciwieństwie do standardowych broni łańcuchowych tutaj potężny silnik stanowi większość masy Żniwiarza. Dzięki tak potężnej jednostce napędowej potrafi on wprawić swój wielki łańcuch okalany adamantytowymi zębami w niezwykle szybką rotację, przez co Łańcuchowy Żniwiarz deklasuje pozostałe bronie podobnego rozmiaru lub większe występujące u innych ras.

Działanie

Wirujące ostrza są w stanie przeciąć absolutnie wszystko; nie ma takiego pancerza, który oparłby się Łańcuchowemu Żniwiarzowi. Rycerz jest w stanie przeciąć nim czołg na pół jednym cięciem, a sama zębiasta klinga szybko zatapia się nawet w pancerzach Tytanów. Broń sprawdza się doskonale w eliminacji olbrzymich potworów, czy ciężkich maszyn, ale również lżejszych pojazdów. Już bardzo krótki, pojedynczy impuls serwomotorów potrafi sprawić, że Żniwiarz rozpruje głęboko nawet najtwardszy żelbetonowy bunkier, rozszarpując jego zawartość i samą konstrukcje. Pozwala na pojedynkowanie się z najpotężniejszymi i największymi wrogami, bowiem jego zęby z łatwością rozszarpią pancerz biohorroru Tyranidzkiego, czy też odetną głowę Demonicznemu Księciu, albo obrócą ogromne pojazdy heretyków w powykręcane wraki.

Doświadczony Szlachcic sterujący Rycerzem potrafi manewrować Żniwiarzem równie błyskawicznie co zwinnie, dobrym przykładem na to może być Monteryn, pochodzący z Domu Terryn Szlachcic, który sterując swoim Błędnym Rycerzem Nieposkromionym z Voltoris jednym cięciem zabił orkowego herszta Zaglutza i całą jego przyboczną straż kończąc tym samym olbrzymie Waaagh!.

Podobnie jak Działo gatlinga Mściciel tak i Łańcuchowy Żniwiarz w czasie obrotu zębatego łańcucha wydaje głośny i charakterystyczny ryk, napawający strachem przeciwnika, który miał styczność z tego typu bronią.

Wykorzystywanie

Łańcuchowy Żniwiarz jest używany przez niemal wszystkie rodzaje Rycerzy, opcjonalnie może być zamieniony na Rękawicę Thunderstrike. Generalnie Imperialni Rycerze dzierżą Łańcuchowego Żniwiarza w lewej kończynie. Rodzaje Rycerzy posługujących się tą bronią to:

Odmiana

Łańcuchowy Żniwiarz ma swoją odmianę w postaci ogromnej Piło-rękawicy, która wykorzystywana jest w typie Cerastus, konkretniej w Rycerzu Acheronie. Nazywana jest ona bliźniaczo Piło-rękawica Żniwiarz, ponieważ stanowi tę samą klasę broni.

Pustoszyciel

W Domach Rycerskich istnieje opowieść o Łańcuchowym Żniwiarzu, który przelał krew milionów istnień i do dziś jego wirujące ostrza nieustannie odbierają życie wrogom Imperium. To Pustoszyciel, a jego brzytwiaste ostrza nie są wcale adamantytowe, to wyrwane i zamontowane zęby dawno wymarłego, bio-horrorystycznego gatunku zwanego Balethrox, a konkretnie jego kły. Ciekawym faktem jest iż zabijano wiele tych istot i za każdym razem wyrywano im kły by Pustoszyciel mógł mieć zapełniony nimi cały łańcuch i do tego mieć zapas w razie wymiany. Dlatego też każdy Imperialny Rycerz dzierżący tę broń będzie walczył do samego końca, z sercem wypełnionym honorem, by uczcić tych Szlachciców, którzy dawno temu starli się z rasą Balethroxów i sprawili że broń ta do dziś może mu służyć.

Źródła

Codex Imperial Knights 7th edition, s.6, s.20-23, s.117-118.

The Imperial Knight Companion, s.4

Więcej z Fandomu

Losowa wiki